Jelentős bevételt hozott a Magyar Nagydíj

Infostart
2011. október 7. 12:00
Egy most elkészült tanulmány szerint a Formula-1-es Magyar Nagydíj idén 20 milliárd forintos bevételt hozott az országnak, amiből 13 milliárd forint konkrét bevétel volt - mondta a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója. Gyulay Zsolt úgy véli, feketén-fehéren kiderült, megéri az országnak F1-es futamot rendezni.

Tíz esztendő után nemrég újra elkészült az a több mint százoldalas tanulmány, amely azt volt hivatott kimutatni, a Magyar Nagydíj nyereséget vagy veszteséget termel a hazai gazdaság számára, milyen befolyással van a magyar GDP-re mogyoródi viadal. Vizsgálta a Hungaroring Sport Zrt. tevékenységét, hogy a cég mennyi alvállalkozót foglalkoztat, mennyi nézőt lát vendégül, milyen a hotelek kihasználtsága a verseny időszaka alatt, az F1-es közönség összetételét, és azt, hogy a hazánkba érkező turisták átlagosan mennyit költenek. Egyértelműen kiderült, szó sincs ráfizetésről, hisz például az idei futam kis híján 20 milliárd forint bevételt jelentett Magyarország számára - mondta Gyulay Zsolt.

A Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója kifejtette: ez az összeg nem mind mérhető pénzben, hisz például a televíziós közvetítéseket megközelítőleg száz millióan látták, közben folyamatosan feltűnt a képernyőn a pályára két ponton ingyen felfestett "Visit Hungary" logó. Ennek a televíziós reklámértékét kiszámolva mintegy hatmilliárd forint értékű országimázs hírverést kapott az ország világszerte. Hozzátette: 6,3 milliárd forint volt az összbevételből az adó- és járulékbevétel.

Gyulay Zsolt beszélt arról is, hogy noha az időjárás egyáltalán nem kedvezett az idei futamnak, a 26. Magyar Nagydíj négy napja alatt 200 ezren látogattak ki a Hungaroringre. A csütörtöki bokszlátogatás alkalmával 35, a pénteki két szabadedzésen 45, szombaton 55, míg a vasárnapi futamra 65 ezren voltak kíváncsiak a magyar verseny eseményeire. A jegyvásárlási adatokból az is kiderült, hogy a belépők közül a célegyenesre ráfordító kanyarnál található tribünre szóló jegyeket száz százalékosan sikerült értékesíteni, míg a másik két legnépszerűbb hely a nézőtéren a Silver 7 és 8 volt, ahol közel 98 százalékos az eladási mutató - emelte ki.

A kilátogató szurkolók mintegy 80 százaléka külföldi - elsősorban német, holland, olasz és brit -, akik közül a jelentős többség nemcsak kizárólag a futam idejére érkezett, hanem a kedvező nyári időpont miatt a szabadságuk egy részét is Magyarországon töltik, ezzel is emelve a hazai turisztikai bevételeket - hangsúlyozta az elnök-vezérigazgató.

Gyulay Zsolt arról is beszélt, hogy a Hungaroring az idén saját kezébe vette a pályahasznosítást, ennek köszönhetően ez évben növelte is a bevételeit, és az a cél, hogy több, nagy tömegeket vonzó rendezvényekkel sikerüljön nullszaldósra kihozni a működést.

Hanganyag: Domanits András


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást