Nagy hűhó Olaszországban: itt vannak a Serie A új mezei - nézze meg!

Infostart
2010. augusztus 5. 09:00
Bár hivatalosan csak augusztus utolsó napjaiban kezdődik az olasz labdarúgó-bajnokság új idénye (egészen pontosan 29-én), a csapatok már kivétel nélkül megkezdték a felkészülést. A tavalyi szezonban mindent besöprő Inter például már össze is szedte első vereségét az új edzővel, Rafael Benítezzel, a Milan új szponzorának köszönhetően Londonban vizitelt szintén új edzővel, a Juventus pedig az Európa Ligában már tétmérkőzésen is megmutatta magát és új trénerét. A szurkolókat persze nemcsak a pályákon és az edzőtermekben történtek tartják lázban egy hónappal a rajt előtt, hanem "a marketing-hadműveletek" is. A csapatok - szinte kivétel nélkül - átfazonírozták teljes mezkészletüket, új, látványosabb, tetszetősebb dresszeket kreáltak. Összeállításunkban bemutatjuk az focipályák 2010-es olasz divatját.

A tavalyi szezonban scudettót, hazai kupát és Bajnokok Ligáját is nyerő Internazionale alapmeze sok változást nem hoz: marad a tradicionális kék-fekete csíkozás a Nike mezen. A visszafogott, függőleges, de nem szabályos kék és fekete csíkok, mint egy modern műalkotáson, úgy sorjáznak. A nyakkivágás fekete, a mez oldalán légáteresztő háló van. A ruha újrahasznosított poliészterből készül, érdekessége, hogy Nike szerint 13 százalékkal könnyebb, mint a tavalyi. Andrea Rossi, a cég olaszországi általános igazgatója azt mondta, hogy ez a mezgarnitúra 12 éves fejlesztési munka eredménye. Egyszerre van benne jelen a hagyomány, az innováció és a vonzó design - tette hozzá.

Sokkal érdekesebb, innovatívabbnak tűnik a bajnok fehér meze. Az oldalán induló, a hónaljból a bal vállra felfutó kígyó még erősen megosztja a szurkolókat. A hívek szerint egy egyedi, valóban figyelmfelkeltő mezt terveztek a címvédőnek. A kígyó az Inter hagyományos kabalája, ráadásul Milánó egyik címerállata. Mások szerint inkább egy kínai piac tucatpólóját sikerült kikukázni az Inter vezetőinek.

A Roma sem újított a 2010-11-es szezonra. A fővárosiaknál ezúttal a hagyományok szeretete volt a döntő, s nem az újítókedv. A körgalléros, fekete, fehér és bordó mez a szurkolók szerint megfelelő lesz a bajnoki cím elhódítására. A változás a mezeken a tavalyi szezonhoz képest csekély: elsősorban a gallér változott, illetve egy okkermintát kapott a gallér és az mez ujjainak széle.

A rossznyelvek szerint a nyáron a Milannál megint inkább a mezekre, meg a marketingre költöttek, semmint a csapatra. Az tény, hogy ezúttal nem érkezett Ronaldinhóhoz vagy Silvához hasonló klasszis a piros-feketékhez, ugyanakkor a mez külleme sem újult meg jelentősen. Nem úgy a ruha anyaga. A Milan új Adidas mezei termoplasztikus poliuretán (TPU) szalagokat rejtenek, amelyek segítenek az izmok egyensúlyának megteremtésében és a testtartás javításában. Ez a szakemberek szerint akár öt százalékkal is növelheti az izomteljesítményt. A design is pofás lett, és a bemutatásnak is megadta a módját az új mezszponzorral (egyben főszponzorral) jelentkező klub. Egy Dubai-Milánó járaton, egy új Airbus A380-on utazott együtt a Milan csapata, vezetői és a Fly Emirates csúcsmenedzsmentje.

A csapat új mezén a feliraton kívül persze más változás is van: a piros és a fekete csíkok szélesebbek lettek, és az újszerű varrás is érdekes, különleges hatást ad. Minden mezben belülre, a gallér alá került az olasz zászló, hogy ezzel is jelezze a Milan: világviszonylatban Olaszország legsikeresebb csapatáról van szó.

Kissé megújult - anyagában jobban - a fehér mez is. A gallér visszahozza a Milan piros és feketéjét, de erőteljesebben jelennek meg az Adidas-csíkok és a Bajnokok Ligája-embléma is.

A napokban mutatta be új kollekcióját, a sokak szerint ebben a szezonban meglepetésre készülő Napoli is. A klub a Wolfsburg elleni edzőmérkőzést választotta a mezbemutató alkalmának, s nemcsak az eredmény (2-1 a hazaiaknak) tetszett a nézőknek, hanem az új, hivatalos garnitúra is sikert aratott a szurkolók körében.

Az új design hasonló a tavalyihoz, de persze számos újdonságot rejt. A legszembeötlőbb változás, hogy eltűnt az ezüst és a vörös a mezekről, ezeket nem szerették meg délen. A mez, "hagyományos" anyagból készül, az embléma a bal oldalra került, a váll és a hátbetétek "hálósak".

Sokan várták, hogy Olaszország legnépszerűbb csapata, a Juventus milyen divattal lepi meg a 2010-11-es szezonban rajongóit. Nos, a szurkolóknak ezúttal sem kell csalódniuk. Nem csak stílusában, hanem összetételében is megváltoztak a felszerelések. Az új Nike-mezek különlegessége, hogy most először teljes egészében újrahasznosított poliészterből készültek el. Minden mez maximum nyolc vizes palack anyagának felel meg. A felsők ismét Dri-Frit szövetből készültek, ami 13 százalékkal könnyebb anyag az átlagosnál, ezáltal a játékosoknak sokkal könnyedebb viselést biztosít.

A hazai mez gallérral ellátva hagyományosan fekete-fehér csíkozású, de a csíkok ezúttal különböző motívumokkal szelvényezettek, amelyek jobban kihangsúlyozzák a két szín közötti távolságot. Ez a motívum a vendégmezen is jelen van, annyi különbséggel, hogy itt az olasz zászlónak megfelelően fehér alapon, a mez közepén egy-egy piros és zöld csíkozás található. Ezzel a színösszeállítással a 14 millió olasz Juventus-drukkernek tisztelegnek.

V-nyakú mezben játszik ezentúl a Genoa is. A hagyományos szineket megtartották, de a tervezők az egyszerűségre, átláthatóságra törekedtek. Érdekesség, hogy nem látható helyre tették a feliratot, amely szerint a Genoa Olaszország legrégibb klubja. Az Asics által készített sportszerek feltűnő hiányossága, hogy a bemutatáskor még nem volt a csapatnak mezszponzora.

Jelentősebbet változtatott mezén a másik genovai csapat, a Sampdoria. A csodaszép hölgyek által bemutatott hazai mez kékje egy kicsit világosabb lett, a V-nyak alatt jobb vállon a gyártó, Kappa neve, baloldalt a csapat címere szerepel.

A vendég Samp-mezen, a fehéren a csíkok helye is változott: ezúttal nem a nadrággal párhuzamosan, hanem a jobb válltól indulnak a bal csípő felé. a nagyon elegáns, kifinomult mez, sokak szerint az új szezon egyik legszemrevalóbb ruhája.

A másik igen jól sikerült újítás a római Lazio nevéhez fűződik. A hagyományos laziós, világoskék mez megmaradt a hazai meccsekre, idegenbe viszont egy teljesen új, vastag lila-fehér csíkozású kollekciót készítettek a Puma szakemberei.

Az új Cagliari-szerelésre viszont csak nagy odafigyeléssel lehet ráfogni, hogy megváltozott. A figyelmes szemlélő persze észreveszi az apró változásokat: megjelent egy apró aranyozás is a mezeken.

Érdekes a Bari új kollekciója. A kék, a fehér és a piros mezük is egységes, galléros, anyagában megújult.

Leccében sem sokat újítottak: maradt az egyedi, piros-sárga csíkozás a V-nyakú mezen. A szintén az Asics által készített sportszer érdekessége, hogy a középső piros csík vastagabb a többinél. A képen látható hölggyel ellentétben a Lecce játékosai ezt a mezt egy kék rövidnadrággal használják majd.

Sokkal látványosabbra sikeredett a Lecce idegenbeli meze, a fehér. A stilizált farkas a bal vállat és hátat uralja, a Lecce szokásos színeiben. Ezen a mezen a klub emblémája középen van, a másiknál a szív felett helyezték el.