A bírság pedig nem minden: az FIA azt is közölte, hogy a Motorsport Világtanács elé terjeszti az ügyet, amely majd eldönti, hogy szükséges-e további büntetést kiróni a Ferrarira.
Versenymérnöke, Rob Smedley a 48. körben azzal jelentkezett be a Német Nagydíjat vezető Felipe Massánál: "Oké, szóval... Fernando gyorsabb nálad. Ha vetted az üzenetet, szólj vissza." Néhány kanyarral később a brazil pilóta lelassított, és átengedte az első pozíciót csapattársának, Alonsónak.
Egy körrel később Smedley megdicsérte Massát, és elnézést kért tőle a történtekért.
Bár a Ferrarinál állították, hogy szó sem volt csapatutasításról, a stewardok, miután meghallgatták Stefano Domenicali csapatfőnököt, a csapatmenedzser Massimo Rivolát és a két versenyzőt, úgy ítélték meg, hogy az istálló szabályt szegett.
Az FIA közleménye szerint a maranellói alakulat a 39.1-es, illetve a 151c cikkely tartalmát nem vette figyelembe: előbbi a csapatutasítást tiltja, utóbbi pedig a sportág jó hírnevének veszélyeztetésével kapcsolatos.
Fernando Alonso a verseny után úgy nyilatkozott: ő és Massa is pusztán azt tette, ami a csapat számára a legjobb volt.