"Nem adom fel!" - Exkluzív interjú Talmácsi Gáborral

Infostart
2008. április 17. 16:47
Élete legnehezebb versenyének nevezte Talmácsi Gábor az InfoRádiónak adott interjúban a hétvégi Portugál Nagydíjat. A gyorsasági motoros világbajnokság nyolcadliteres kategóriájának címvédője Estorilban küszöködve szerezte meg a hatodik helyet, és 45 pontra nőtt a hátránya az éllovas olasz Simone Corsival szemben. Az Aspar-csapat magyar versenyzője most válaszra vár, miután személyesen tárgyalt az Aprilia technikai igazgatójával, hogy új mérnököket kaphasson a gyártól.
Hogyan összegezné a szezon első szakaszát?

Felemás volt az eddigi szereplésem. Én jó formában vagyok, bizonyítja ezt a idénynyitó katari verseny is, ahol szinte végig vezettem, majd a végén egy technikai probléma miatt estem vissza. Jerezben a negyedik helyről rajtoltam, de a motorom megadta magát, az estorili verseny után viszont kissé el voltam keseredve, mert hiába értem célba az Apriliámmal, egyre nehezebben lehetett a motort irányítani, szinte kezelhetetlen volt, és egyre gyengébb köröket tudtam vele menni.

A portugáliai volt idén a legnehezebb versenye?

Azt hiszem, az estorili egész életem legnehezebb futama volt, de nem ijedek meg az új motortól. Sok nagyon különböző motort vezettem már, ezt csak jobban hozzám kell hangolni. Nemrég tértem haza Olaszországból, az Aprilia vezetőivel és mérnökeivel tárgyaltunk menedzseremmel, Stefano Favaróval, ennek alapján Kínában már remélhetőleg új mérkököket kapok.

Mindenképpen változtatni kell a jelenlegi stábján?

Az eddigi eredménytelenség és az új motiváció miatt is szükség van erre. Õszintén beszéltem azokkal is, akik valószínűleg már nem dolgoznak velem a következő versenytól, mindenkinek kikértem a tanácsát. Köszönöm nekik az eddigi munkát, és örülök, hogy nyitottan, igazi úriemberekként álltak a döntésemhez. Eddig olyan Aprilia-mérnökökkel dolgoztam, akik inkább a motorblokkhoz értenek, holott most elsősorban a futóművel vannak problémák. Mindenképpen szeretnék újra együtt dolgozni Massimo Branchinivel, aki szerintem szakterületének egyértelműen a legjobbja, és már tavaly is sokat segített.

Ennyit számít egy vezető mérnök?

Igen. Már csak azért is rengeteget, mert új motorról van szó, meg kell találni a megfelelő beállításokat. A csapatom hiába tesz meg mindent, nem sokra megyünk a gyártó cég, az Aprilia nélkül.

Miért nem az Aspar-csapat lépett hivatalosan az ügyben?

Jorge Martinez csapatfőnökkel minden megbeszéltünk, de javasoltam, hogy hadd fordulhassak személyesen én az Apriliához. Nem akartam, hogy esetleg hatalmi szóval vezényeljék mellém Massimo Branchinit, ezért vele is személyesen beszéltem, és kiderült, hogy neki is lenne kedve a közös munkához, de ehhez még kell az Aprilia engedélye, amelyet néhány napon belül megkaphatunk. Elmondták, hogy komoly átszervezésre lesz szükség, de nem kértem semmi olyat tőlük, amit ne tudnának teljesíteni.

Hogyan reagáltak az Apriliánál arra, hogy önnek címvédőként ilyen motorproblémákkal kell szembesülnie?

Le kell szögeznem, hogy százszázalékig megkapok tőlük mindent, és egyáltalán nem igaz, hogy rosszindulatúan állnának a csapatomhoz. Egyszerűen nehezen indult az év. Õk is azt vallják, hogy az 1-es számú motornak kell a leggyorsabbnak lennie.Mekkora előrelépést vár a Kínai Nagydíjra? Akár már a győzelemért is harcba szállhat majd?

Azt hiszem, igen, de már egy dobogós helyezéssel is előrébb tartanék. Nem gyors idén a nyolcadliteres mezőny. Ha én gyorsabbá válok, akkor a többiek is jobb időket érnek majd el.

Komolyan felmerült, hogy visszavált a tavalyi motorra?

Valóban felvetődött, de ez csak rövidtávon jelentene megoldást, és technikailag sem lenne egyszerű az apró alkatrészeket újra összegyűjteni, hiszen ezeket már más csapatok használják. Ami ennél is fontosabb, hogy a régi motorokat már nem fejlesztik, így az újak négy-öt futamon belül mindenképpen elhúznak mellettük. Nekem pedig nincs miért kapkodnom, hiszen idéntől újabb két évre szóló szerződésem van az Aspar Teammel.

Lelkileg hogyan viselte az elmúlt hetek megpróbáltatásait?

A nehézségek nem törtek meg, magabiztos vagyok, és nagyon várom a Kínai Nagydíjat, amelyet a világ legszebb, legszínvonalasabb pályáján rendeznek.

Hogyan tekintenek önre a fiatalok, akik most látják, hogy szenved a motorral?

Azt hiszem, tartanak tőlem, ahogy én is tudok, kitől kell tartani, függetlenül az aktuális formától. Most még megvan a lehetőségem a talpraállásra. Egyelőre nehezen megmondható, hogy sok vagy kevés a jelenlegi 45 pontos hátrányom, de arra kell koncentrálnunk, hogy mihamarabb ismét a legjobb lehessek.

Kit tart a legveszélyesebbnek a riválisok közül?

Az éllovas Simone Corsi lehet a legkeményebb dió, hiszen az olasz versenyző is minden segítséget megkap az Apriliától, és már tavaly is kitűnően motorozott. A spanyol Joan Olive valamivel kevésbé stabil, de ő is jól teljesített idén, és ott van csapattársam, a Katarban győztes Sergio Gadea is, aki hozzám hasonlóan sokat léphetne előre Massimo Branchini érkezésével.

Hamarosan egy igen sűrű időszak kezdődik a világbajnoki sorozaban. Hogyan készül erre?

Most megpróbálok sokat pihenni, de a fizikai felkészülés intenzíven folyik, hiszen a Kínai Nagydíj egyáltalán nem könnyű, általában meleg van és magas a páratartalom.

Mivel biztatná az önért aggódó szurkolókat?

Ez egy nagyon nehéz évkezdet volt, de látom a kiutat. Legalább olyan erősnek érzem magam, mint tavaly, és én biztosan nem adom fel a küzdelmet.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást