Megváltoznak az erőviszonyok a Forma-1-ben?

Infostart
2007. április 25. 13:42
A FIA, azaz a Nemzetközi Automobil Szövetség egy szabálymódosítással most több csapatot is arra kényszerít, hogy átépítse autóját. A megváltoztatott szabály akár az erőviszonyokat is átrendezheti.

A McLaren csapata már az évad első futama után panaszt tett a FIA-nál. Szerintük a Ferrari és a BMW is olyan fenéklemezre építette autóját, amely a terhelésre meghajlik, ezzel javítja a versenyautó aerodinamikai tulajdonságait.

A FIA akkor - a vizsgálatok után - nem találta szabályellenesnek a két csapat járműveit. Az újabb panaszok után azonban úgy döntöttek: szigorítanak a szabályokon.

Az eddig életben lévő szabályok értelmében az autó elemeinek 500 newtonos terhelés hatására mindössze 5 millimétert volt szabad vertikális irányban eldeformálódniuk.

A panaszok szerint azonban a szóban forgó versenyautók padlólemeze csak ennél nagyobb, versenykörülmények között fellépő erő hatására hajlott meg.

Az új szabály azt írja elő, hogy az ellenőrzés során 2000 newtonos, vagyis az eddigi mérőterhelés többszörösét kell elviselnie, mindenféle deformáció nélkül.

Ez azonban már nem csak a Ferrarit és a BMW-t érinti, hanem az összes többi csapatot, amelyeknek most két hét áll rendelkezésükre, hogy új padlólemezt tervezzenek és készítsenek autóikhoz.

Ez egyben azt is jelenti, hogy akinek ez az átalakítás jobban sikerül, előnyben lehet a többiekkel szemben, így akár az erőviszonyok is átrendeződhetnek kis mértékben a két hét múlva rendezendő barcelonai versenyre.