2007-ben felborul a Forma-1

Infostart
2006. július 18. 15:41
A 2007-es évben feje tetejére állhat a Forma-1-es versenysorozat. A pilóták csapatváltásai mellett a szabályalkotók is igyekeznek mindent megtenni, hogy senki ne tudja még megtippelni sem, ki nyeri a 2007-es világbajnokságot. Az új szabályok szinte teljesen átláthatatlanok.

A csapatoknak jövőre is meg kell majd küzdeniük a módosításokkal. Az eddigi két hétvégés motorszabályt (egy motornak két egymást követő versenyhétvégét kell kibírnia) megváltoztatják: egy motornak adott távot kell kibírnia, ami előreláthatóan több lesz, mint két versenytáv együtt (tehát  610 kilométernél többet).

Ha egy versenyző nem a motor meghibásodása miatt esik ki a versenyből, akkor a harmadik versenyhétvégét is ugyanazzal a motorral kell teljesítenie, mindaddig, amíg el nem éri a fent említett távot, vagy meg nem hibásodik. A motorcsere meghibásodás esetén ugyanúgy szankciókkal jár majd, mint idén.

A meghatározott táv nagyobb lesz mint, két verseny távja. Ezzel arra próbálják ösztönözni a csapatokat, hogy a szombati szabadedzésen is aktívabbak legyenek, autóikkal több kört tegyenek meg. Ha ugyanis csak néhány kört futnak, és teljesítik a két teljes versenytávot, még mindig nem érik el az FIA által még meg nem határozott kilométerszámot.

A pénteki nap is változik

A pénteki szabadedzések is változnak: a csapatok két pilótával vehetnek rajta részt, és tesztpilóták esetében a motoroknak itt is legalább két pénteki napot, vagy 360 kilométert kell kibírniuk. Azt még nem tudni, hogy a tesztpilótát milyen szankciók érik, ha motort kell cserélni autójában, hiszen ők nem vesznek részt a versenyen.

A pénteki nap időbeosztása is változik: két 90 perces edzés áll majd a versenyzők rendelkezésére.

A szövetség saját maga ellen dönt?

További szabálymódosítás lesz várhatóan a slick gumik bevezetése (visszahozása), amit azért hoznának a tervezett 2008-nál egy évvel előbbre, hogy a monopolhelyzetbe kerülő Bridgestone jelenlegi csapatai ne élvezhessenek előnyöket a most még Michelint használókkal szemben.

Ugyanakkor a slick gumikat korábban éppen azért tiltották be, mert túl nagy sebességet tettek lehetővé az autók számára. Így a 2007-es szabályokkal a Nemzetközi Autómobil Szövetség  ellentmond saját elképzeléseinek, hiszen a slick gumikkal az autók tovább gyorsulnak majd.