Räikkönen a Renault-nál köthet ki

Infostart
2006. június 19. 05:12
Egyre több sajtóorgánum cikkezik arról, hogy a Forma-1-es McLaren-csapat finn pilótája, Kimi Räikkönen nem a Ferrarinál, hanem a Renault-nál folytatja pályafutását 2007-től.

Már több mint egy éve arról pletykálnak Forma-1-es berkekben, hogy hol versenyezhet Räikkönen 2007-ben. Az első tavalyi hírek még arról szóltak, hogy a Jégember előszerződést írt alá a Ferrarival.

A források többsége ezt tényként kezeli, de azt kevesen tudhatják biztosan, hogy pontosan milyen feltételek esetén élhetne esetleges opciójával a maranellói gárda.

Két év Michael Schumacher mögött?!

Sok függhet attól is, hogy a hétszeres világbajnok német Michael Schumacher az idény végén visszavonul-e vagy sem. A Bild a napokban Flavio Briatoréra, a Renault csapatfőnökére hivatkozva arról számolt be, hogy a kerpeni versenyző 2008-ig marad a Ferrarinál.

Räikkönen érthetően nem szívesen húzna le két idényt Michael Schumacher árnyékában, az pedig szinte elképzelhetetlen, hogy a Forma-1 történetének legeredményesebb pilótája elfogadná egyenrangú csapattársnak a kétszeres vébé-ezüstérmes finnt.

Fisichella és egy finn

A Renault-t az év végén biztosan elhagyja a címvédő és éllovas Fernando Alonso, hiszen már tavaly decemberben bejelentették, hogy a spanyol sztár 2007-ben életbe lépő, több évre szóló szerződést kötött a McLarennel.

Marad ugyanakkor a Renault-nál az olasz Giancarlo Fisichella, akinek a megállapodását egy évvel hosszabbították meg. A római versenyző a napokban azt mondta, hogy finn csapattársa lesz jövőre.

Nem nehéz rájönni, hogy ketten jöhetnek szóba: Räikkönen és a Renault jelenlegi tesztpilótája, Heikki Kovalainen (akinek menedzsere, Briatore Forma-1-es versenyzői szerződést ígért a következő szezonra).

Kovalainen egyértelműen olcsóbb megoldás lenne, de nem biztos, hogy szerencsésnek bizonyulna, ha újoncként rögtön egy élcsapatnál kapna lehetőséget. Jó esély van rá, hogy inkább kölcsönadják a Red Bullnak vagy esetleg egy másik istállónak.

Räikkönent már szerződtették is?

Räikkönen kézenfekvő megoldásnak tűnik: rendkívül gyors, megbízható, tud futamokat nyerni, igazi élversenyző, aki elsősorban pechjének és megbízhatatlan autójának köszönheti, hogy tavaly nem lett világbajnok. A finn azt egyértelművé tette, hogy a lehető legjobb autóban szeretne ülni, hogy végre vébét nyerhessen.

Két tekintélyes sportnapilap, a spanyol AS és az olasz Gazzetta dello Sport is arról írt, hogy a Renault három évre 64 millió dollárt kínált Räikkönennek. Az AS értesülései szerint a szerződést már alá is írták! A megállapodás alapján a finn versenyző a fenti összegen túl az egyéni szponzoraitól származó bevételekkel is gazdagodik.

Az AS úgy tudja, hogy Räikkönen leigazolását a Renault július 16-án hazai futamán, a Magny Cours-i Francia Nagydíjon jelenti be.

A McLaren is ragaszkodna a kétszeres ezüstérmeshez

Räikkönen nyilvánosan még nem beszélt arról, hogy hol folytatja pályafutását, de a szakírók már korábban is hangsúlyozták, hogy valószínűleg elhagyja a McLarent, mert jelenlegi csapatánál a sok technikai probléma miatt - a közös sikerek ellenére - már nem érzi jól magát.

A wokingi istálló vezetői érhetően mindent megtettek azért, hogy összehozzák a Räikkönen-Alonso párost, sőt, a kétszeres világbajnok Mika Häkkinen is többször hangsúlyozta, hogy Räikkönennek a csalódottság ellenére nem lenne célszerű csapatot váltania, de úgy tűnik, hogy ez most már kevés lesz.

Räikkönen valószínűsíthető távozása ellenére vélhetően Juan Pablo Montoya sem lesz Alonso csapattársa, miután állítólag a Brit Nagydíjon egyértelműen közölték a kolumbiaival, hogy nem vele képzelik el a jövőt.

Hamilton tűnik a legesélyesebbnek utódnak


Ha tényleg eligazol Räikkönen és Montoya is, akkor a McLaren még mindig több lehetőség közül választhat. Három pilóta bármikor örömmel szerepelne a futamokon az angol-német istálló színeiben: a veterán spanyol tesztpilóta, Pedro de la Rosa valamint két fiatal brit, Gary Paffett és Lewis Hamilton.

Jelenleg a GP2 kategória éllovasa, Hamilton lehet a legesélyesebb erre, bár Ron Dennis csapatfőnök sem szívesen próbál ki újonc versenyzőt. Hamilton kivételes tehetsége azonban annyira nyilvánvaló, hogy 2007-ben - ha nem is feltétlenül Räikkönen helyén, de - mindenképpen debültálhat a Forma-1-ben.

Martin Whitmarsh, a McLaren ügyvezetője azt sem tartja elképzelhetelennek, hogy Hamilton előbb szerez az angoloknak újabb futamgyőzelmet, mint a több mint 100 futam után is nyeretlen Jenson Button. Hamiltont a Brit Nagydíjon a szurkolók már jobban ajnározták, mint az elmúlt években agyonsztárolt Honda-pilótát...