A világbajnoki címvédő Renault csapat változatlan felállásban próbálja megvédeni mind az egyéni, mind a konstruktőri címét.
Ehhez az új "fegyver" a Renault R26-os, amely kisebb oldalszárnyakat kapott, és (mint az összes többi konstrukció esetében) áttervezték az autó hátulját, hogy a V8-as motorhoz igazítsák.
A teszteredmények bíztatóak: az elmúlt napokban sorra Alonso volt a leggyorsabb Valenciában. Kérdés azonban, hogy a már bejelentett év végi távozása miatt mennyire kap meg a csapattól minden segítséget?
McLaren: narancssárga ezüstnyilak
Räikkönen az új autóban (fotó: epa)
A McLaren alakulata meglehetősen sokáig várt az új autó bemutatójával. A többiek már teszteltek, ők még mindig a régi V10 Mercedes motorokat használták. Az új autó, a McLaren-Mercedes MP4/21-es leglátványosabb változása az új festés: a teszteken narancssárga színben pompáztak az egykori ezüstnyilak.
Alacsonyabb lett az autó orra, kisebb lett a légbeömlőnyílás, és természetesen az autó teljes hátsórésze.
A teszteredmények egyelőre szolidak, a motor továbbra is sérülékeny pontja a konstrukciónak. Kérdés az is, hogy a pilótakettős hogyan bírja idegekkel, hogy Alonso 2007-es érkezésével mindkettejük jövője bizonytalanná vált?
Ferrari: vissza a gyökerekhez!
A Ferrari a tavalyi év kudarca után visszatért az alapokhoz: az idei autó a 2004-es továbbfejlesztett változata. Az új út új elnevezést is jelent: az idei modell a 248-as kódot kapta (2,4 literes V8-as motor). A Ferrari 248 F1 orra szélesebb és laposabb lett. A legszembetűnőbb változás a tükrök elhelyezése, és az autó hátsó szárnya, amely leginkább a BAR konstrukciójára emlékeztet.
A teszteredmények azt mutatják, hogy a Ferrari megint a bajnoki címért fog küzdeni: Schumacher majd' mindig az élen végzett. Kérdés azonban, hogy az újonnan érkezett Massa mit tud majd hozzátenni a csapat összteljesítményéhez?
Toyota: kicsi, de biztos lépésekkel
A "kis Sumi", Trulli és az új Toyota (fotó: epa)
A Toyota mutatta be legelsőként új autóját. A Toyota TF106-os új első vezetőszárnyat kapott, megváltoztatták a fékek hűtését, és az autó új oldallemezt is kapott.
A teszteredményeik alapján egyelőre a középmezőny elején foglalhatnak helyet, kérdés azonban, hogy a korábbi dobogós helyezések után képesek lesznek-e idén megszerezni a csapat első futamgyőzelmét?
Williams: teljes áttervezés
A Williams tavaly év végén megvált motorszállítójától, néhány tőkeerős szponzorától, és egyik pilótájától, igaz, Heidfeld helyére nem kisebb tehetség, mint a GP2 győztes Nico Rosberg (az 1982-es Keke Rosberg fia) érkezett a csapathoz.
Az új autó, a Williams-Cosworth FW28 a megszokottól kicsit eltérő kék-fehér színben pompázik, és szinte minden pontjában áttervezésre került.
A teszteken mutatott kezdeti gyengélkedések után a csapat már mutat bíztató eredményeket, de eddig nem tudtak igazán kimagaslót nyújtani. Kérdés, hogy a csapat a Cosworth V8-as tapasztalatainak köszönhetően visszatérhet-e az élmezőnybe?