eur:
393.63
usd:
369.03
bux:
65691.74
2024. április 23. kedd Béla

Leleplezték az új Ferrarit; Byrne és Brawn 2007-ben is a csapatnál marad

Mugellóban hivatalosan is bemutatták a Ferrari új Forma-1-es autóját, amelyet a hétszeres világbajnok Michael Schumacher és a brazil Felipe Massa a múlt héten zárt kapuk mögött már tesztelt. A konstrukció kódjele 248 F1. Mégis marad a maranellói csapatnál a volt főtervező, és a technikai igazgató pedig már most a közös folytatás mellett döntött 2007-re.

Képgaléria

Hivatalosan is leleplezték a Ferrari új Forma-1-es autóját, amelyet a hétszeres világbajnok Michael Schumacher és a brazil Felipe Massa a múlt héten zárt kapuk mögött már tesztelt. A német sztár kedden délelőtt tíz kört tett meg az autóval a nulla fok alatti, de napos időben, majd délután újabb harminc problémamentes kör következett.

Az új konstrukció kódjele 248 F1 Ferrari - utalva arra, hogy ebben az évben 2,4 literes, nyolchengeres motorokkal indul a csapatok nagy része a versenyeken.

Aldo Costa, a Ferrari tervezőmérnöke úgy nyilatkozott, hogy nagyon elégedett a csapat az autó teljesítményével. A felfüggesztéseit, akárcsak az aerodinamikai szempontú tervezését alapvetően újragondolták, az utóbbi területen pedig további módosítások várhatók a világbajnoki rajtig. Costa úgy fogalmazott, hogy a versenygép a legjobb változtatásokon esett át az utóbbi húsz évet tekintve.

Osztja beosztottja véleményét Jean Todt csapatfőnök is, aki szerint nincs helye magyarázkodásnak, ha esetleg nem szerepelne jól a Ferrari. A francia szakember szerint alázattal, de nagyon eltökélten vágnak neki a vébének, hiszen a jó eredmények eléréséhez megvannak a pilótáik, és az autó is versenyképes.

Mégis marad a Ferrarinál a korábbi sikerek kulcsfigurája, Rory Byrne. A volt főtervező már többször is beszélt visszavonulási terveiről, de most újabb két évre szóló megállapodást írt alá a maranellóiakkal. Már nem Byrne tervezte a Ferrari 2005-ös és 2006-os konstrukcióját sem, a munkát pedig a jövőben is Aldo Costa irányítja. Byrne a következő két szezonban tanácsadóként segíti az olasz istállót.

A közös folytatás mellett döntött Ross Brawn is. A technikai igazgatónak az év végén lejár a szerződése, és még nem írt alá 2007-re, a tárgyalások folynak, de már eldöntötte, hogy marad a Ferrarinál. (Igen kevesen fogadnának arra, hogy Luca di Montezemolo végül mégsem kér a szakemberből.) Jean Todt csapatfőnök ugyanakkor egyelőre kizárólag az idei évre akar összpontosítani.

Az idei Forma-1-es világbajnokság a március 12-i Bahreini Nagydíjjal kezdődik. Az elmúlt szezonban a Ferrari nagy csalódást okozott, csak a harmadik lett, és Michael Schumacher sem tudott beleszólni a világbajnoki címért folytatott csatába, épphogy megelőzte a negyedik helyen végző kolumbiai Juan Pablo Montoyát.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.23. kedd, 18:00
Sz. Bíró Zoltán
történész, Oroszország-szakértő
Berobbant a mesterséges intelligencia a vállalatok életébe, mindenki beszáll az AI-versenybe

Berobbant a mesterséges intelligencia a vállalatok életébe, mindenki beszáll az AI-versenybe

Az első számú globális megatrend lett a mesterséges intelligencia boom, ami alapjaiban ír át üzleti modelleket, diszruptálhat iparágakat és felborítja az eddigi játékszabályokat. Egy teljes konferencianapon keresztül azzal foglalkozunk az AI in Business c. rendezvényünkön, milyen változásokat hoz az AI az üzlet számára az egyes szektorokban és területeken. Mellébeszélés helyett üzleti stratégiákat, valós megoldásokat és use case-eket mutatnak be a témát ismerő tanácsadók, IT-beszállítók, és azok a vállalati vezetők, akik már aktívan keresik vagy már meg is találták az AI-ban rejlő üzleti lehetőségeket. A Portfolio AI in Business rendezvényéről ebben a cikkünkben számolunk be.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×