A Michelin hivatalos indoklása szerint a sportág olyan irányba halad, amely nem egyeztethető össze a cég filozófiájával. Elemzők szerint a döntés hátterében a Nemzetközi Automobil Szövetség elképzelése áll, amely szerint 2008-tól csak egy gumigyár lehet a Forma-1-ben. A franciák kivonulásában a nyári indianapolisi botrány is szerepet játszhat. A Michelinnel versenyző hét istálló biztonsági okokból nem indíthatta autóit az Egyesült Államok Nagydíján, miután a gumik egyértelműen balesetveszélyesnek bizonyultak.
Az elmúlt években a Michelin mellett a japán Bridgestone-tól kaptak gumikat a csapatok. A francia cég hangsúlyozza, hogy állókat 2006-ban is a legjobb minőségű gumikat szállítja partnereinek. A többi között a világbajnok Renault és az ezüstérmes McLaren istálló is a Michelin abroncsait használja.
A Nemzetközi Automobil Szövetség közleményben üdvözölte a gumigyártó döntését. A FIA az egy gumiszállítós rendszert a Michelin kivonulásával már 2007-ben bevezethezi. A szervezet szerint a Forma-1-ben mindenki hálás lehet a francia cégnek, hogy már egy évvel távozás előtt hivatalosan is jelezte döntését.
A kommünikében azt is szerepel, hogy az új rendszer eleget tesz a csapatok igényeinek, emellett igazságosabbá, biztonságosabbá és olcsóbbá válhat a Forma-1. A FIA szerint ezzel az elkerülhető válik, hogy az indianapolisi mizéria megismétlődjön.