Titkon számítottak rá, miután sokan rebesgették, köztük a film forgalmazója is, hogy idén komoly esélye van a Felkészülés meghatározatlan ideig tartó együttlétre című alkotásnak a nevezésre, de miután ez nem egy előre eldöntött dolog, így maguk is izgatottan várták a bizottság döntését – fogalmazott az InfoRádiónak Horvát Lili. A versenytársakra kitérve megjegyezte, bár az alkotások, beleértve sajátját, virtuálisan számtalan fesztiválon feltűntek, nagy részüket még nem látta, így azok számára egyelőre csak címek.
A szűkített listában egyelőre nem gondolkodik, tette hozzá a rendező, éppen elég nagy örömnek tartja, hogy Magyarország, illetve az illetékes bizottság úgy vélte, hogy idén az ő alkotása képviseli a magyar filmet a legerősebben a versenyben. A továbbiakban viszont sok múlhat azon, hogy milyen lesz a tengerentúli forgalmazás, és milyen kampányt tudnak folytatni. Tehát
nem kizárólag azon múlik a dolog, hogy valójában milyen a film, vagy a többi versenyző.
Mint mondta, bár a kampányhoz nem sokat ért, de majd igyekeznek ebbe is gyorsan beletanulni, a legfontosabb, azonban, hogy eljusson egyáltalán az az információ az emberekhez, akik erről szavaznak, hogy létezik ez a film. Hiszen egyáltalán nem evidens, tekintve, hogy rengeteg a cím, hogy mindet megnézik egyesével. Hogy mindehhez milyen kampányt kell kialakítani, az majd csak a következőkben fogják kialakítani, amiben elsősorban a Nemzeti Filmintézet tanácsaira fognak hagyatkozni, de Enyed Ildikót is meg fogják kérdezni, mik a tapasztalatai.
Az már biztos és publikus, hogy a Felkészülés Kairóban még versenyezni fog decemberben, amit további erős fesztiválok követhetnek, miközben már több országban is értékesítette a forgalmazó, köztük Ausztráliában, Svájcban, Romániában és Spanyolországban is.
Horvát Lili végezetül megismételte: a további sikerek egy jó kampányon és magán a film értékén együttesen múlhatnak, vagyis „olyan forgatókönyv nincsen, hogy egy jó film kampány nélkül utat tör magának”.