Nyitókép: Pixabay

Újabb mérföldkőhöz ért a Netflix

Infostart
2019. augusztus 28. 20:15
A világ legnagyobb online streamingszolgáltatója ezúttal nem a digitális tartalomra előfizetők számával vagy a saját gyártású filmjeire fordított összeggel ért el valami korszakalkotót.

A Netflix fennállása óta ötmilliárd DVD-t küldött ki postán előfizetőinek. A bűvös határt - igazi fricskaként a ma már legnagyobb hasznot hozó streaming-szolgáltatás felhasználói számára - az Elton John életét feldolgozó filmmel, a Rocketmant tartalmazó DVD-vel lépte át a cég. Ez ugyanis jelenleg nem érhető el a Netflix streaming kínálatában - írja a HWSW.

A Netflix eredetileg postai DVD-kölcsönzőként indult

az Egyesült Államokban 1998 áprilisában, az ikonikus vörös borítékos lemezekből közel nyolc év alatt szállítottak ki egymilliárdot az előfizetőknek. Nem sokkal ezután indult a streaming-szolgáltatás, amelyet eleinte a DVD-előfizetések mellé, kiegészítésként szánt a cég. Négy évvel később már érezhető volt, hogy a DVD-lemezek korszaka leáldozóban van, így a Netflix szétválasztotta és külön üzletágba szervezte a DVD-kölcsönzői és a streaming-előfizetést.

Bár a DVD-kölcsönző előfizetők száma azóta drasztikusan csökkent, a Netflix legutóbbi üzleti jelentéséből kiderült, hogy

még ma is mintegy 2,4 millió ügyfél kölcsönöz DVD-ket.

Eközben a streaming-szolgáltatásra előfizetők száma már a 150 milliót is átlépte. Igaz, ez a szolgáltatás mára már globális méretűvé nőtte ki magát, míg DVD-ket az indulás óta kizárólag az Egyesült Államokban kölcsönöz a cég.

A csökkenő előfizetőszám ellenére a DVD-kölcsönzés még mindig az egyik legjobban jövedelmező üzletága a cégnek, ami a legutóbbi negyedévben 46 millió dollár bevételt termelt a Netflixnek.

A hatmilliárdos kölcsönzési mérföldkő átlépése azonban már erősen kérdéses, mivel a jelenlegi előfizetői bázissal számolva is évtizedeket kellene várni, még akkor is, ha évekig nem mondja le senki az előfizetését, és minden ügyfél legalább egy filmet kölcsönöz havonta.