Februárban nyílt meg a belvárosi Szarka utcában a Rugógyár Galéria, amely egy régebben rugókat és csavarokat gyártó üzem helyén kialakított kiállítótér. A hely alapkoncepciójának megfelelően a második kiállításán is folytatódik a generációk közötti párbeszéd bemutatása, ezúttal három különböző generációhoz tartozó művész - két festő és két szobrász - nézőpontjából láthatjuk a városi terek, városi élethelyzetek realista feldolgozását.
"Még senki sem mutatta be azt a hatvan-hetven évet átfogó összefüggést, amely Csernus Tibor és Barakonyi Zsombor festészete között mutatkozik meg: ugyanazokra a hagyományokra nyúlik vissza, elsősorban a barokk festészet fényhasználatára, valamint a fotóhasználat legújabb módozataira" - mondta az InfoRádióban Iványi-Bitter Brigitta kurátor, és hozzátette, a két realista festő abban is hasonló, hogy egyfajta mágikus realizmust képvisel, ami azt jelenti, hogy bár első pillantásra ismerős, hétköznapi, városi szituációk vannak a képeken, jobban megnézve őket azonban különleges, nyugtalanító, megfejtésre váró részleteket fedezhetünk fel rajtuk.
A kiállítás másik része egy kisplasztikai tárlat, ahol Veres Balázs és Hardi Ágnes szobrászatát vetik össze. Ők is urbánus, ikonikus elemeket dolgoznak fel, tematikában és a realista ábrázolásban is hasonlók a két másik festőhöz. Veres Balázsnak egy szoborsorozatát mutatják be, amely a budapesti Szabadság-szobor adaptációja, a szobor különböző, rá nem jellemző pozitúrákban látható.
Hardi Ágnes a legfiatalabb szobrászgenerációt képviseli, és a térinstallációja egy háztetőket madártávlartból bemutató városi teret jelenít meg.