A városlátogatást tervező turisták ma már jellemzően nem egy utazási iroda katalógusai, hanem az adott település látnivalóit és programjait bemutató internetes oldalak alapján választják ki az úti céljukat - mondta Káel Csaba.
„Egy fesztiválszervezés egy desztinációmenedzsment kérdés is. Próbálunk olyan érdekes dolgokat, fesztivált, tartalmakat összerakni, hogy ha valaki rábök Budapestre, hallotta, hogy jó hely, és azt mondja, hogy szeretnék elmenni októberben, akkor tudja, épp mi megy ott.”
Ezért fontos, hogy egy fesztivál világsztárokat is meghív, az ő kedvükért ugyanis idejönnek a külföldiek, és ha már itt vannak, kíváncsiak lesznek a helyi produkciókra is - mutatott rá a vezérigazgató.
„Ha valaki azt mondja, itt van egy izgalmas, pezsgő város, elmegyek egy hangversenytermébe egy koncertre, észreveszi, van színháza, érdekes múzeumai, a következő kattintással repülőjegyet vesz és iderepül.”
Káel Csaba szerint például a tavaszi fesztivál teltházat eredményezett a budapesti szállodákban.
„Nekünk is problémánk volt, az egyik nagyobb együttest el kellett volna helyezni egy jobb budapesti szállodában, de nem sikerült, mert olyan szinten volt telített a kapacitás.”
Az október is hasonlóan népszerű időszak, mert ilyenkor a főváros kulturális fesztiváljait érdemes összekapcsolni a bor, a fürdők és a vendéglátás nyújtotta élményekkel - mondta a Müpa vezérigazgatója az InfoRádió Aréna című műsorában.
Káel Csaba az InfoRádió Aréna című műsorában elmondta, pénteken kezdődik a CAFe Budapest Kortárs Művészeti Fesztivál, amely két héten át csaknem 80 helyszínen több mint 100 programot kínál.
Mára a régió legjelentősebb kortárs összművészeti fesztiváljává vált a péntektől 25. alkalommal megrendezett CAFe Budapest Kortárs Művészeti Fesztivál, korábbi nevén a Budapesti Őszi Fesztivál - mondta a fesztivált szervező operatív testület elnöke.
„A különböző művészeti ágakat így összefogó, ilyen nagyszabású fesztivál ritka, most már Európában is. A neve egy mozaikszó, egy angol kifejezés, a Contemporary Art Festival rövidítése és utal a budapesti kávéházakra, és a XX. század elejének arra a szellemi pezsgésére, ami Budapestet jellemezte. Szimbolikusan is, hiszen a kávéházi asztaloknál születettek nagy művek.”
A fesztiválon több mint két héten át csaknem 80 helyszínen több mint 100 program várja az érdeklődőket.
„Az a lényeg, hogy valamit magunkról mondunk el, magunkról mesélünk, egymással szeretnénk megbeszélni, mi van velünk, merre tart a világ, ezt mi hogy érzékeljük, hogy tudjuk ezt átadni egymásnak. Ilyen szempontból ez a fesztivál egy nagy kávéházi kerekasztalra.”
A fesztivál szervezői igyekeznek minél több gesztus tenni a fiatalok felé, hogy megszólítsák őket a könnyűzenei koncerteken túl a komolyzenei műfajokkal is, hogy – mint Káel Csaba, a Müpa vezérigazgatója fogalmazott – megmutassák, számukra is, milyen izgalmas ez a világ, a saját világunk.