Marton László újraértelmezi a Ványa bácsit - képriport

Infostart
2010. szeptember 28. 18:45
Csehov: Ványa bácsi című drámáját mutatja be október 1-én a Vígszínház Gálffi László, Hámori Gabriella, Hegedűs D. Géza és Bata Éva főszereplésével. A rendező, Marton László az InfoRádiónak elmondta, nem a korábbi előadásokat másolják le, hanem a színészek személyiségének és emlékeinek segítségével újrafogalmazzák a darabot.

A Ványa bácsi igazából egy látogatás története. Szerebjakov professzor és felesége, a szépséges Jelena megérkeznek egy vidéki birtokra, és a látogatás alatt minden felkavarodik. Érzelmek születnek, szerelem és féltékenység éled, elképesztő szenvedély támad fel, és eközben mindenki szembesül a saját életével. Azzal, hogy sokak számára az élet egy elmulasztott lehetőség - mondta el a darab rendezője.

Marton László hozzátette: arra is rájönnek a szereplők, hogy a sors nem mindig azokat jutalmazza, akik azt megérdemlik. Szerinte Csehovnál nagyon fontos, hogy mindenkit hitelesen ábrázoljon, és mégis tudjuk, kiket szeret.

Amikor a látogatás véget ér, akkor azok, akiket a szerző legjobban kedvel, ott maradnak vesztesként. Le kell számolniuk az illúzióikkal, mert az ő életük már nem lesz jobb - fejtette ki a direktor.

A rendező az Örkény Színházból hívta meg a címszerepre Gálffi Lászlót és a Jelenát alakító Hámori Gabriellát. Marton László azt mondta, számára ők nem egy másik teátrum művészei.

Gálffi régi barát, ráadásul az orvost játszó Hegedús D. Gézával egy osztályba jártak a főiskolán, ami szintén fontos szempont - jegyezte meg. Hámori Gabriella pedig a rendező növendéke volt, így régi szálak kötik össze a gárdát.

Marton László leszögezte: olyan szereposztást keresett, amellyel ezt a darabot a leghitelesebben tudja megjeleníteni. Emellett olyan társakat is szeretett volna egy színpadon látni, akikkel érdemes megfejteni a Ványa bácsiban fölvetődő fontos erkölcsi kérdéseket.

A rendező szerint kevés olyan mű van, amit érdemes újból és újból színre vinni. Ezek azok a rejtélyes darabok, amelyeknél az ember úgy érzi, hogy az előző munkánál nem tudott a dolgok végére járni, és ismét nekiáll.

Ilyenkor nem az előző előadást másolja le, hanem a szereplőkkel együtt újra megfogalmazza a drámát, a színészek személyiségének és emlékeinek a segítségével - fejtette ki Marton László.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást