A szakértők a válságból való kilábalásról beszélnek, a Sziget rendezőinek mégis többet kell tenniük a látogatottság szinten tartásáért, mint a korábbi években. A fesztivál főszervezője az InfoRádió Aréna című műsorában azt mondta: akciókkal, erősebb programmal és kampánnyal lehet tenni a visszaesés ellen.
Gerendai Károly hozzátette: tavaly azt gondolták, hogy a válság sokkal inkább érezteti majd a hatását, ám nem ez történt, sőt, tovább nőtt a látogatottság. Idén viszotn "kész csoda lesz", ha tudják tartani az előző évi látogatószámot - jegyezte meg.
A főszervező arról is beszélt, hogy még az idei fesztivál szervezésének megkezdése előtt eldöntötték, nem lépik túl a tavalyi kiadásokat, amelyek 2,7 milliárd forintra rúgtak.
Kiválasztás
A zenekarok, előadók lemezeladásait, a slágerlistákon elfoglalt helyüket és a koncertjeiken mért nézőszámokat is figyelembe veszik a szervezők, amikor arról döntenek, kit hívnak meg a fesztiválra. A legtöbbet azonban nem ezek, hanem a Kívánsággépben leadott szavazatok nyomják a latban - mondta Gerendai Károly.
A Sziget honlapján évente közel százezer felhasználó szavaz arról, kit szeretne a látni és hallani a következő évi fesztiválon; ezek a voksok jelentik a kiindulópontot a fellépők kiválasztásánál - magyarázta a főszervező.
Mivel a magyar és a külföldi közönség ízlése jelentősen különbözik, a rendezőknek gyakran kell dönteniük arról, hogy egy-egy előadó meginvitálásával melyik csoportot szeretnék megszólítani, emellett pedig természetesen azt is figyelembe kell venniük, hogy kik érnek rá fellépni a Szigeten, illetve hogy kik adnak koncertet a többi nagy fesztiválon - tette hozzá Gerendai Károly.
A programszervezés megkezdésekor azt is meg kell becsülni, hogy az egyes előadók mennyire lesznek népszerűek a Sziget idején: ki lesz, aki előrelép, és ki lesz, aki kimegy a divatból - mondta a fesztivál főszervezője.
Hanganyag: Kocsonya Zoltán