Támadnak a "cuki kisbabás" filmek

InfoRádió / MTI
2010. április 19. 14:28
A "cuki" kisbabás netreklámok úgy terjednek a világhálón, mint a futótűz. A bébitéma Hollywoodot sem hagyja nyugodni: idén egy sor "pelenkás film" várja a nézőket a mozikban.

A családbarát kínálatban április végétől számos produkció szerepel a The Back-Up Plantől a Babies című dokumentumfilmen át a Life as We Know It című romantikus vígjátékig. Az év vége felé már az utóbbi időben inkább szuperhősként hódító Robert Downey jr. gömbölyödő pocakjára is vethetünk egy pillantást, mivel a Due Date című filmben várandós apát domborít, aki stoppal igyekszik hazaérni az "apás szülésre".

Ne feledkezzünk meg a folytatásokról és sorozatokról sem: az Apádra ütök újabb epizódjában Ben Stiller és Teri Polo a szülői szerepre készül, a Disney Channel pedig idén indította útjára a Good Luck Charlie című szériát egy újszülöttel a címszerepben. Közben még az Oscar-díjas Juno és a Felkoppintva sikere sem merült a feledés homályába.

Egyszóval az álomgyár ráhajtott a kicsikre. A The Hollywood Reporter elemzéséből azonban kiderül, hogy mélyebb okok is rejlenek az új trend mögött. A teóriagyártók számára kellő magyarázattal szolgálhat a recesszió, az iraki és afganisztáni háborús állapotok és a hatalmas munkanélküliség okozta stressz, ami miatt jól jöhet a moziban egy kis családi melegség. Mert mi lehetne megnyugtatóbb, mint egy édes kisbaba?

"Nehéz időkben a család még fontosabb szerepet kap az emberek életében. Ez bizonyított tény. A szülők több időt töltenek a gyerekeikkel, működik a fészekrakó ösztön" - fogalmazott Denise Di Novi, a Life as We Know It executive producere.

Todd Black, a Back-Up Plan producere hasonlóan érvelt. "A család jelenti az egyedüli folytonosságot a mai Amerikában" - hangoztatta a film április 23-iki premierje előtt.

A fenti listából is kivehető, hogy Hollywoodban új trend formálódik. Még a Nicsak, ki beszél! felújításáról is pletykák születtek, pedig Neal Moritz, akit a produkcióval kapcsolatban emlegetnek, nem erősítette meg a hírt - igaz, nem is cáfolta. A 20th Century Fox filmstúdió viszont nem titkolja, hogy bébi-kalandfilmmel csatlakozna az új irányvonalhoz.

A Focus Features műhelyéből kikerült Babies azért jócskán különbözik a többi alkotástól. Az Észak-Amerikában május 7-én mozikba kerülő dokumentumfilm a világ különböző tájain fényképezett kisdedekről szól. A felkavaró, mulatságos, de néha zavarba ejtő jelenetek azt mutatják be, mennyire különböző körülmények között nőnek fel a gyerekek Mongóliában, Namíbiában, San Franciscóban vagy Tokióban.

Thomas Balmes, a Babies rendezője nem a politika vagy a válság miatt választotta a gyerektémát. A Babies drámája a harmadik világban és a fejlett nyugati társadalmakban felnövő gyerekek életkörülményei közötti szakadékból fakad. A San Franciscó-i szülők akár a progresszív nevelés paródiái lehetnének: a gyermekük otthon született, vegetáriánus ételekkel etetik.

A szülők persze környezetvédők, biodízel meghajtású autóval járnak és az anyaföldről énekelnek a lányuknak. A namíbiai vagy mongóliai példák éles ellentétet mutatnak az idilli képpel: a szülők gondja, hogy iható vizet találjanak gyermeküknek. "Minden szülő teljesen másként és más eszközökkel a legjobbat akarja a gyermekének" - emelte ki Balmes.

A Life As We Know It, ami októberben kerül a mozikba, egy kisbaba egy évét követi nyomon. A szüleit megölik és egy olyan pár veszi magához, akikre az ember véletlenül sem bízná rá a gyerekét - mesélt a sztoriról Barry Josephson, a film producere, aki maga is újdonsült apa. Mint mondta, azt akarták kihozni a történetből, hogy a szülővé válás még akkor is nehéz, ha valaki felkészült rá, hát még ha véletlenül csöppen bele.

A hollywoodi bébitrenddel kapcsolatban Josephson csak annyit jegyzett meg: "egy babás film nagyon megnyugtató lehet, de a lényeg, hogy jó filmet kell csinálni és szerintem mi azt készítettünk".