281 millió dollárt hozott a konyhára 2008-ban Madonna 17 országot érintő "Sticky and Sweet" című koncertturnéja. A káprázatos műsor a popdíva legutóbbi, "Hard Candy" albumának dalaira épült, és olyan show-elemeket vonultatott fel, mint egy valódi klasszikus sportautó megjelenése a színpadon, egy ukrán cigányzenekar fellépése vagy egy virtuális duett Justin Timberlake-kel.
A második helyezett Celine Dion-nak - aki 24 országban lépett fel - be kellett érnie a maga 236 millió dolláros bevételével. Talán nem véletlen, hogy mindkét énekesnő koncertjét ugyanaz a koreográfus, Jamie King rendezte, aki korábban már Christina Aguilerával, Kanye Westtel és a Spice Girlsszel is dolgozott.
A két dívát követi a Bon Jovi 176 millió dollárral, negyedik Bruce Springsteen 166 millióval, ötödik pedig a Police 120 milliós bevétellel.
A cikk hozzáteszi: 2008-ban a korábbinál kevesebben jártak koncertre Észak-Amerikában, nekik ráadásul minden eddiginél magasabb összegeket kellett fizetniük a jegyekért. Az átlagos jegyár Amerikában tavaly 67 dollár (13 ezer forint) volt, a legdrágább jegyek Madonna koncertjére pedig 350 dollárba (68 ezer forint) kerültek.
A gazdasági válság ellenére a szakemberek bizakodva néznek 2009 elé, hiszen márciusban kezdődik Britney Spears visszatérő turnéja, és új lemezével járja majd a világot a U2 és Bruce Springsteen is.