A neoavantgárd fotóművészetre jellemző, hogy két lábon állt. Ebben az időszakban azok a fotósok, akiknek elegük lett a szépelgő, esztétizáló fotográfiából, annak formanyelvét kezdték megváltoztatni, képzőművészeti igényű különleges képeket készítettek - mondta az InfoRádiónak Szilágyi Sándor fotóművészeti író.
Képzőművészek, de akár költők is - a különböző médiumok átjárhatóságának jegyében - konceptuális munkáikat fotográfiával valósították meg, a megszokott formákat, pedig nemcsak a képek, hanem azok kiállításának esetében is felrúgták - tette hozzá Szilágyi Sándor.
A fotográfia a közkeletű meghatározás szerint az ellesett pillanat művészete, az új tárlaton látható 170 kép közül azonban egy sem tükrözi ezt a megállapítást - közölte a fotóművészeti író.
A kiállítással egy időben megjelenik annak a monográfiának az első része, amelyben Szilágyi Sándor a magyar fotóművészet formabontó irányzatait mutatja be.
Hanganyag: Madary Orsolya