Zimányi Zsófia elmondta: a fesztivál önmagában nem nyereséges, a hozzá kapcsolódó szolgáltatások viszont igen. Tavaly a fesztivál látogatóinak már több mint egyharmada volt külföldi, a 2005-ös adatok szerint a külföldről érkezők 3,7 milliárd forintot költöttek Magyarországon, elsősorban a fővárosban.
A fesztivál közvetlen kiadása meghaladja az egymilliárd forintot, amiből 38 százalék az állami támogatás, a többi pedig magántőke.
A fesztivál igazgatója kitért arra, hogy ők körülbelül 60 ezer jegyet adnak el, a kiállításokkal együtt pedig körülbelül 150 ezren látják a Tavaszi Fesztivál előadásait.
Ezzel együtt azonban a Tavaszi Fesztivál elsősorban nem mint pénzhozó, hanem mint imázsrendezvény érdekes az országnak - hangsúlyozta Zimányi Zsófia.
A 2005-ös Európa Díj mutatja az esemény külföldi ismertségét, az indoklás pedig kimondta, hogy a fesztivál Magyarország kulturális nagykövete a világ szemében, hidat képez Európa keleti és nyugati fele között - tette hozzá.
Az igazgató elmondta azt is: egy holland honlap összeállította az európai top 50 fesztivál listáját, amelybe Magyarországról a Sziget Fesztivál mellett csak a Tavaszi Fesztivál tudott bekerülni.