A Lear király olyan összetett mű, ami minden színész számára kihívást jelent - mondta Blaskó Péter. Hozzátette: a tét az, hogy a színész mit tud megfogalmazni, mit tud személyessé tenni, mit tud magából átadni a közönségnek. Minél több érzelem és tapasztalat van a szerepben, annál személyesebb és egyénibb az alakítás - vélekedett a színművész.
Blaskó Péter arról is beszélt, hogy Bocsárdi László rendezővel együtt tartózkodtak attól, hogy a "romantikus őrült" figuráját formálják meg a darabban. Arra törekedtek, hogy a néző saját életére ismerjen, a mindennapi problémákat fedezze fel a műben.
A Lear király önmagában is teljes a shakespeare-i életműben, a titkokkal átszőtt darab az emberi kapcsolatok rejtelmeiről árul el sok mindent - mondta Blaskó Péter. A színművész szerint az emberi szenvedélyek megmutatása számít az igazán mainak a műben.
A budapesti és a sepsiszentgyörgyi társulat is augusztusban kezdett el próbálni, és a sepsiszentgyörgyi előadást a közös munka alapozta meg. Mivel ugyanaz a rendező, a megszületett mű kilencven százalékát a sepsiszentgyörgyi előadás kerete jelenti, de a keretet kitöltendő színészi munka egészen más - vélekedett Blaskó Péter.