Az olasz származású, de 1992 óta Berlinben élő művésznő több mint másfél évtizedet töltött Indiában, ahol különböző zenei és tánctanulmányokat folytatott.
Amelia Cuni a dhrupad-éneklés, az indiai művészi zene legrégibb formájának elismert képviselője, de számos kortárszenei produkcióban, experimentális zenei eseményekben is részt vett és vesz az 1990-es évek óta.
Magyarországon John Cage 1970-ben írt "nagyszabású sorozatából, a Daloskönyvekből választotta ki az 58. szólót, ezt a 18 különálló részből álló, meghatározatlan struktúrájú darabot, melyben mindegyik rész egy-egy mikrotonális rágára, vagyis az indiai zenei hagyomány szellemében megalkotott dallamsejtekre épül".
A két ütőhangszeres játékossal Budapestre érkező, szuggesztív előadói stílusáról híres művésznő 2001-ben vett részt a Daloskönyvek teljes anyagának előadásán, az 58. szólóval azóta a világ számos fesztiválján aratott hatalmas sikert.
Cage-interpretációja valódi kuriózumnak számít Magyarországon, hiszen valódi dhrupad-éneklés legalább olyan ritkán hallható itt, mint Cage 1970-ben írt műve.