"1973-ban kerültem Kaposvárra, és amikor a családdal először mentünk le az évadnyitóra, a Kapos Szállónál ki voltak rakva a következő évad fotói, és én ott voltam a legalján, mint segédszínésznő. Ez az első élmény, és hogy tulajdonképpen mi lett ebből az útból, nagyon erősen bennem van" - mesélte Csákányi Eszter az InfoRádiónak a kezdetekre visszaemlékezve.
"Mindig szerencsém volt olyan társulatokhoz tartozni, ahol a kíváncsiság és az ésszerűség vezette a színházat" - mondta a színésznő, hozzátéve, hogy Kaposváron evidens volt, hogy mindenféle műfajban játszania kell.
Így aztán sok gyermekdarab és zenés darabban is részt vett a komoly prózai előadások mellett.
Csákányi Eszter játszott az Ács János rendezte Marat halálában, amellyel a kísérleti színházi előadások seregszemléjének számító Belgrádi Nemzetközi Színházi fesztiválon, vagyis a BITEF-en is nyertek, de benne volt az Állami áruház operettben, Ascher Tamás izgalmas előadásában is.
"Három éve a Krétakör tagja vagyok, ez is egy nagyon vállalkozó szellemű, fiatalos társulat, minden előadásunk újszerű, új formátumú, rengeteget járunk külföldre" - meséli a színésznő, aki nemrég tért haza Amerikából egy turnéról, és a Kossuth-díjat azért nem tudta átvenni, mert Berlinben van egy fesztiválon.
Bár az idei filmszemlén megkaptam a legjobb női epizódalakításért járó díjat, újabb filmes projekt egyelőre nincs a láthatáron - mondja Csákányi Eszter, hozzátéve, hogy "az ember csak álmaiban gondolja azt, hogy kap egy ilyen díjat, és utána elárasztják munkával".
"Ha kíváncsiak rám, kíváncsiak a szélsőséges érdekes figurámra, akkor biztos hogy lesznek feladatok, de természetesen várom a felkéréseket" - jegyezte meg nevetve a Kossuth-díjas színésznő.