Németországban egyre több helyen látható egy olyan digitális közlekedési tábla, amelynek felső részén egy számot láthatunk, alul pedig egy hullám szimbóluma tűnik fel. A megoldást már évek óta alkalmazzák egyes városokban kísérleti jelleggel. A többek közt Drezdában és Heidelbergben is használt tábla a zöldhullámra utal: ha a sofőr a felül megjelenített ajánlott sebességgel halad, akkor jó eséllyel nem kell lassítania és megállnia, hanem végig stabil tempóval haladhat át az előtte lévő útszakasz zöld jelzésein – írja a vezess.hu.
A németek már próbálkoztak a zöldhullám jelzésével analóg módon, de ezek nem voltak annyira hatékonyak, mint digitális társaik, hiszen nem tudtak alkalmazkodni az aktuális közlekedési helyzetekhez.
A törekvés nem új, régóta cél egy közös kommunikáción alapuló, a lehető legjobb áthaladást biztosító digitális rendszer létrehozása. Az Audi már négy éve tesztelte a saját, zöldhullámokat figyelő rendszerét. A technológia lényege, hogy a városban működő jelzőlámpák jeleket küldenek az autóknak, tájékoztatva a fedélzeti információs rendszert arról, hogy mikor váltanak zöldre, illetve pirosra. Ebből az autó kiszámítja, hogy milyen sebességgel kellene haladni a zöldhullám eléréséhez, és erről tájékoztatja a vezetőt. Így elkerülhető a hirtelen fékezés, ami balesetveszélyes, és még inkább a felesleges gyorsítás, ami pedig üzemanyag-pazarló.