Nyitókép: Unsplash

Tovább élesedik a kínai e-autós árháború

Infostart
2024. november 27. 23:10
A BYD további árcsökkentést kért beszállítóitól a következő két évre, hogy ezzel még jobban kiélezze a kínai autópiacon két éve dúló árversenyt

A beszállítótól kért 10 százalékos árcsökkentésről szóló hír egy állítólagos vállalati e-mail kiszivárgásával került napvilágra - írja a Bloomberg híradása nyomán a Portfolio.

A kínai piacon dúló árverseny jelentős átrendeződést hozott: több kisebb szereplő a csőd szélére került, míg nyugati autógyártók, mint a Volkswagen és a Stellantis, kínai partnerekkel szövetkeztek, hogy erősítsék pozíciójukat az elektromos járművek piacán.

A BYD Kína legtöbbet eladott autómárkájává nőtte ki magát, idén 3,2 millió plug-in hibridet és elektromos járművet értékesített, októberben félmilliós rekorddal.

Az autógyártó PR- és marketingigazgatója, Li Yunfei a közösségi médiában reagált a megjelent információkra, ahol hangsúlyozta: "Az éves alku a beszállítókkal bevett gyakorlat az autóiparban. Árcsökkentési célokat terjesztünk elő a beszállítóknak. Ezek nem kötelező követelmények".

A beszállítók fel küldött árcsökkentési kérelem azt sugallja, hogy a BYD felkészül a verseny további éleződésére, igyekszik megőrizni piacvezető helyzetét az e-járművek terén, egyben jelzi azt is, hogy a vállalat proaktívan reagál a kihívásokra és kész további árengedményekkel versenybe szállni.