Az Európai Unió területén nem lesz több politikai hirdetés a Google platformjain legkésőbb 2025 októberétől – jelentette be a cég egy blogbejegyzésben, amire az Engadget figyelt fel. Ez alapján a hvg.hu azt írja: a Google magyarázata szerint a politikai reklámtevékenység átláthatóságáról és célzott folytatásáról szóló új rendeletet miatt döntöttek így, ez ugyanis „jelentős új működési kihívásokat és jogi bizonytalanságokat” hoz a hirdetők és a platformok számára is.
A technológiai óriás szerint az új szabályozás túlságosan tágan értelmezni a politikai hirdetések fogalmát – egyúttal aggodalmuknak adtak hangot azzal kapcsolatban, hogy az új rendelet technikai iránymutatását nem adják ki 2025 októbere előtt, miközben akkor lép hatályba.
A Google a fizetett politikai promóciókat sem fogja engedni.
A Google hirdetési és reklámtechnológiáit az elmúlt években több uniós kormány is vizsgálat alá vetette; 2019-ben például „visszaélésszerű” hirdetési gyakorlatok miatt nézett szembe bírsággal, amit végül elkerült – de tavaly trösztellenes vádak is érték a céget.
A politikai hirdetések kiszolgálásával még az új rendelet hatályba lépése előtt felhagy a Google, de hogy pontosan mikor, azt egyelőre nem közölték. A pontos időzítésről később adnak majd ki tájékoztatást.