A Tesla Full Self-Driving rendszere a nevével ellentétben nem önvezető, hanem csak vezetéstámogató rendszer, ami nem működik tökéletesen, okoz is baleseteket - írja a MarketWatch beszámolója nyomán a Portfolio.
Az amerikai közúti közlekedésbiztonsági hivatal csütörtökön indított vizsgálatot azután, hogy a Tesla négy balesetről számolt be, miután az autók rossz látási viszonyok között, többek között a napfény, a köd és a levegőben szálló por miatt rosszul látható területekre hajtottak be.
Ráadásul egy gyalogos meghalt, egy másik pedig megsérült a balesetekben
- teszi hozzá a hírügynökség. A nyomozók megvizsgálják, hogy a Tesla rendszere képes-e észlelni és megfelelően reagálni a csökkent látási viszonyokra az úttesten, és ha igen, milyen körülmények játszottak közre ezekben a balesetekben.
A vállalat sokszor elmondta korábban, hogy az FSD-vel az autói nem képesek 100 százalékban önmagukat vezetni, és a sofőröknek mindig készen kell állniuk a beavatkozásra.
A vizsgálat körülbelül 2,4 millió, 2016 és 2024 között kibocsátott járművet érint.
A lap hozzáteszi, a Tesla a múlt héten mutatta be a kormány és pedálok nélküli, teljesen autonóm robottaxit, az az autó állítólag már valóban képes lesz a teljes önvezetésre. Elon Musk szerint 2027 előtt érkezik az új autó, és 30 ezer dollár alatt lesz az ára.