A tüntetés miatt leállt a forgalom a Lengyelország déli határától Varsó irányában haladó nemzetközi vasútvonal Katowice és a hozzá közeli Sosnowiec város közötti szakaszon. Egyes szerelvényeket leállították vagy visszafordították, más vonatokat kerülőutakra irányítottak át.
Dominik Kolorz, a Szolidaritás sziléziai részlegének elnöke újságíróknak elmondta: a szakszervezet „drámai segítségkéréseket” kapott a PKP Cargo és a PKP CargoTabor alkalmazottjaitól, akik elbocsátás előtt állnak. A tüntetők azt akarják, hogy a vállalatok állítsák le a leépítést, és kezdjenek tárgyalásokat a szakszervezettel.
A PKP Cargo vezetése augusztusban bejelentette, hogy a tervezett csoportos létszámcsökkentés a személyzeti állomány csaknem 30 százalékát, vagyis több mint 4 ezer főt érint. Az elbocsátottak közül 1350-en elvileg más vasúti és fuvarozói cégeknél kaphatnak állást.
Kolorz szerint az utóbbi megoldás elégtelen, nem tartalmaz igazi foglakoztatási garanciákat.
A PKP CargoTabor szintén a dolgozói mintegy 30 százalékának elbocsátását, több mint 750 ember elküldését helyezte kilátásba.
A PKP Cargo vezetése azzal indokolta a tervezett leépítést, hogy „jelentősen csökkent a fuvarozások száma, ezáltal a bevételek is”.
Az utóbbi időben több más vasúti fuvarozó cég lépett be a lengyelországi piacra, köztük van az Ukrzaliznyicja ukrán állami vasutak által működtetett, az európai országok irányában fuvarozást biztosító cégként bejegyzett Ukrainian Railways Cargo Poland nevű cég, amelyet júniusban jegyeztek be Lengyelországban.
A PKP Cargo a legnagyobb lengyelországi vasúti fuvarozónak számít, közúti és tengeri fuvarozással is foglalkozik. A vállalat több európai országban, ezen belül Szlovákiában, Németországban, Ausztriában és Magyarországon is tevékeny.