Csaknem 30 kilométeren keresztül rekordszéles lehet a németországi A5-ös autópálya egy hosszú pereskedés után nyilvánosságra hozott megvalósíthatósági tanulmány alapján, amely szerint irányonként 10 sáv nélkül nem lehet kezelni az évtized végére várható forgalomterhelést - írja a Der Spiegel cikke nyomán az Economx.
Az A5 és az A3 kereszteződésénél fekvő szakasz már most is Németország egyik legforgalmasabb útvonala, helyenként hat, illetve nyolc sávon áramlanak rajta a járművek Frankfurt, a nagyváros vonzáskörzete és a repülőtér között.
A Ruhr-vidéki Egyetem közlekedéstudományi szakértői által végzett elemzés szerint 29 kilométeren szükséges irányonként 10-10 sávot kiépíteni
annak érdekében, hogy ne legyen állandó torlódás, hanem folyamatosan legyen képes haladni a 2023-ra napi 200 ezresre becsült autómennyiség.
A nagyszabású fejlesztéshez házakat, kerteket, természetes élőhelyeket kellene felszámolni, és a zajterhelés is jelentősen növekedne, holott a környékbeliek már most is nehezen viselik az állandó lármát. A terv bírálói által Los Angeles Highway-nek nevezett projekt egyebek mellett a környék ivóvízbázisát és egy madárvédelmi területet is veszélyeztetne - teszi hozzá a lap.
A projekt kritikusai szerint a bővítésre szánt 1,1 milliárd eurót inkább a közösségi közlekedés fejlesztésére kellene fordítani, ami forgalomcsillapító hatású lenne,
és nem lenne szükség a Németországban egyedülállóan széles sztrádára. Azonban a Hessen tartományi kormány vezető ereje, a hagyományosan autópárti CDU egyelőre ragaszkodik a bővítéshez.