A nap folyamán Németországban a mozdonyvezetők, valamint két repülőtér biztonsági személyzete és a Lufthansa légitársaság földi személyzete szüntette be a munkát. A mozdonyvezetők sztrájkját az illetékes szakszervezet, a GDL, míg a repülőtéri alkalmazottakét a Verdi szakszervezeti szövetség szervezi.
Beszámolók szerint ezúttal elsősorban a GDL-lel szemben növekszik a "népharag". Egyre többen rokonszenveznek a munkáltató német állami vasúttal, a Deutsche Bahnnal (DB), amely részben kész teljesíteni a szakszervezeti követeléseket.
Ezzel kapcsolatban azonban olajat öntött a tűzre a GDL elnöke, Claus Weselsky. A kompromisszumot kereső tárgyalásokon szakszervezete nevében 35 órás munkahetet és változatlan bért követelt, míg a vasút azzal állt elő, hogy kész a heti munkaidő fokozatos, 36 órára történő csökkentésére. Weselsky ennek nyomán megszakította a tárgyalásokat, amivel nem csak DB vezetői, de az utasok jelentős része sem értett egyet. Az elnök azt elismerte ugyan, hogy a döntés részéről egyfajta "gondolkodási rövidzárlat" következménye volt, ennek ellenére kitartott az eredeti követelés mellett.
A követelt 35 óra helyetti a DB által javasolt 36 órás munkahetet ugyanakkor "ügyes PR-fogásnak" minősítette.
A GDL a mostani sztrájkot a 35-ös szám tükrében 35 órára hirdette, de a szakszervezeti elnök hangsúlyozta azt is, hogy követeléseik teljesítése érdekében bármikor készek azt felújítani.
Így volt ez a mozdonyvezetők januári csaknem egyhetes sztrájkja nyomán is. Azt a GDL hat nap után felfüggesztette, de már akkor jelezte, ha nem lesz megegyezés, ismét a munkabeszüntetés mellett dönt.
Akárcsak januárban, a német vasút ezúttal is csupán minden ötödik járatát tudja elindítani. A vonatok többnyire az egyes állomásokon üresen vesztegelnek. A ZDF közszolgalati médium arról számolt be, hogy az emberek egyre erősebben bosszankodnak, és egyre hangosabb a GDL elnökével szembeni kritika. A munkabeszüntetés az egyes tartományokat eltérően sújtja, mindenesetre a vasút igyekszik a "potenciális" utasokat arról tájékoztatni, hogy hol és mire számítsanak, vagy épp ne számítsanak.
A DB szóvivője ugyanakkor a szakszervezetet vádolta azzal, hogy nem hajlandó semmilyen kompromisszumra. A szakszervezet vezetője nem volt hajlandó nyilatkozni azzal kapcsolatban, hogy húsvétkor újabb sztrájkot hirdetnek. A hét elején ugyanakkor azzal fenyegetőzött, hogy
a munkabeszüntetéseket a jövőben nem fogják 48 órán belül bejelenteni.
Ez ugyanakkor azt is jelentené, hogy az utazások még kevésbé lesznek tervezhetők az utasok számára.
A DB szóvivője szerint a távolsági vasúti közlekedésben a munkabeszüntetés miatt a normálisnak mintegy 20 százaléka működik, míg a regionális vasúti forgalomban jelentős különbségek vannak. A GDL sztrájkja a teherszállításra is kiterjed, míg a városokban az S-Bahnra, azaz az ottani gyorsvasutakra is. A GDL által meghirdetett sztrájk várhatóan pénteken 13 órakor ér véget.
A tárgyalások remélt sikere érdekében közvetítők is bekapcsolódtak, a korábbi Merkel-kormány volt minisztere, Thomas de Maiziére és Schleswig-Holstein tartomány miniszterelnöke, az ugyancsak konzervatív Daniel Günther személyében.