Nyitókép: d3sign/Getty Images

Keserű felmérés az autópályákról: 423 ezer óra a dugóban

Infostart
2024. február 7. 04:30
Nem mindig öröm az autóvezetés, különösen akkor nem, amikor a sofőrök végeláthatatlan dugókba kerülnek az autópályákon. Németországban egy friss felmérés szerint több mint négyszázezer órát töltöttek a sofőrök az elakadt forgalomban, huszonöt százalékkal többet, mint a megelőző esztendőben.

A német autóklub, az ADAC (Allgemeiner Deutscher Automobil-Club) friss felmérése szerint a múlt évben jóval több volt a torlódás a német autópályákon, mint a megelőző évben. Ráadásul az autóklub az idei esztendőre még szomorúbb mérleggel számol – tekintettel az egész országra kiterjedő építkezési hullámra. A mérleg egyetlen "pozitívuma", hogy a koronavírus-járvány előtti, 2019-es torlódási szintet nem sikerült elérni.

A forgalmi dugók időtartama 2023-ban 423 ezer órát tett ki. A hét legforgalmasabb napjai szerda, a csütörtök és a péntek, amely azonban "mindent vitt". Közlekedési szakértők a szeptember 29-i pénteket emelték ki, amikor az autóvezetők túlnyomó többsége a német egység helyreállításának október 3-i évfordulójáig tartó hosszú hétvégét általában többnapos kikapcsolódásra használta fel.

Ami a hónapok szerinti megoszlást illeti, aligha véletlen, hogy a nyár folyamán erősen nőtt a dugók száma, a januári húszezerről augusztusban és szeptemberben több mint duplájára emelkedett, majd októbertől fokozatosan csökkent. Mindennek ellenére a a leghosszabb, 56 kilométeres dugót a tél beköszönte után, januárban jegyezték fel az egyik németországi autópályán.

A felmérés alaposságát jelzi, hogy az autóklub a tartományi megoszlást is mérte. A listavezető szinte hagyományosan Észak-Rajna-Vesztfália volt tekintélyes fölénnyel, megelőzve Bajorországot és Baden-Württemberget.

Az ADAC szerint ugyanakkor keserű tanulság, hogy ebben a tekintetben a múlt évben nem teljesült az úgynevezett Németország-bérlet (Deutschland Ticket) 2023 májusi bevezetéséhez fűzött remény. A 49 eurós havi bérlet Németország-szerte érvényes az összes helyi tömegközlekedési eszközön buszon, villamoson és vonaton, illetve a regionális vonatokon, és az illetékes hatóságok azt remélték, hogy a bérlet tulajdonosai egyre gyakrabban váltanak majd át az autókról a különböző tömegközlekedési eszközökre, illetve a vonatokra. Az adatok azonban nem ezt igazolták.