Nyitókép: d3sign/Getty Images

Kiderült, hol a legjobb az autósok élete Németországban

Infostart
2024. február 3. 14:20
Drezda lett a befutó, minden tekintetben ott a legelégedettebbek a közlekedők.

Az autóvezetés számos esetben frusztrációt okoz a német nagyvárosokban is. A közvélemény-kutatások szerint az emberek többsége boldogabb, ha tömegközlekedési eszközön utazik, vagy épp gyalog közlekedik. Mindennek ellenére a frusztráció foka eltérő az egyes nagyvárosokban. Erről tanúskodik a német autóklub, az ADAC friss felmérése.

Az ADAC, hivatalos nevén Allgemeiner Deutscher Automobil Club nemcsak Németország, hanem Európa legnagyobb autóipari szövetsége is, tagjainak száma megközelíti a 21 milliót, ami egyben a felmérés alaposságát is megerősíti. A közvélemény-kutatásban a tizenöt legnagyobb német város rangsorolása érdekében 9000 embert kérdeztek meg, köztük ott lakókat, ingázókat és látogatókat egyaránt.

A felmérésből kitűnt, hogy

az elégedettségi szint csaknem valamennyi városban a tömegközlekedési eszközök tekintetében a legmagasabb.

A városok rangsorában ezen a téren Drezda került a dobogó legfelső fokára 45 százalékos értékkel, de Köln és Duisburg kivételével "tömegközlekedésből" jó osztályzatot kapott a többi város is. A megkérdezettek mindenekelőtt a megállók sűrűségét, továbbá az átszállási lehetőségeket díjazták.

A legnagyobb városokban általános volt az elégedettség a gyalogos mobilitással is. Ezen a téren ugyancsak Drezda, valamint München járt az élen, sőt ugyanez a két város kapta a legjobb értékelést a kerékpárosok részéről is.

Ami pedig az autós közlekedést illeti, a megkérdezettek igencsak negatív képet festettek. Az elégedetlenség egyik városban nagyobb volt, mint a másikban, a negatív rangsor végén mégis Köln, Hamburg és Stuttgart végzett.

A legtöbb helyen az ingázók még a városlakóknál is kritikusabbak voltak, főként a parkolás lehetőségek, illetve díjak miatt, de általános volt az elégetlenség a többi közlekedő magatartásával is. Különösen az elektromos robogósok viselkedését értékelték negatívan, mégpedig az autósok, a kerékpárosok és a gyalogosok egyaránt.

Az ADAC legutóbb 2017-ben végzett ilyen jellegű általános "mobilitásfigyelést".

A klub szerint az akkori eredményekhez képest jelentősen csökkent az elégedettség.

Egyedül Berlin volt a kivétel, ahol az elégedettségi index változatlan maradt.