A robbanás az első feltételezések szerint akkor következett be, amikor a három váltásban dolgozó építők éjjel egy munkagéppel léket ütöttek a földben húzódó vezetéken, és egy szikra begyújtotta a kiáramló gázt. A tűzoltók három óra elteltével tudták megfékezni a lángokat. A helyszínen négy munkás elszenesedett holttestét találták meg, öt sérült saját erőből jutott el az adjudi kórházba, ahonnan két - bőrfelülete 65, illetve 40 százalékán - égési sérüléseket szenvedett munkást mentőhelikopterrel szállítottak Bukarestbe.
A 437 kilométeresre tervezett A7-es autópálya nyomvonalának mintegy 300 kilométerén a Dorinel Umbrarescu építkezési vállalkozó által ellenőrzött román UMB építi a sztrádát. Egyelőre nem derült ki, hogy a munkások tudtak-e a gázvezetékről, de
a tragédiáról beszámoló helyszíni tudósítások szerint a vezeték nem volt fél méternél mélyebben.
A román gázvezetékrendszer üzemeltetője, a Transgaz 2020-ban kiadott előírás szerint a gázvezeték 20 méteres körzetében nem lett volna szabad munkálatokat végezni.
Romániában augusztus végén egy autógáz-töltőállomáson bekövetkezett kettős robbanás nyomán öt ember vesztette életét. A tragédia 58 sérültje közül egyet még romániai, hetet pedig külföldi kórházakban ápolnak. Egy olaszországi kórházban kezelt sérült azóta is válságos állapotban van.