Nyitókép: Pixabay

Újabb nagyágyútól búcsúzhat el Németország

Infostart
2023. augusztus 6. 15:51
Az infláció nagy úr. Lelohasztja a vásárlói kedvet, nem kímélve egyetlen árucsoportot sem, legyen szó akár élelmiszerekről, akár műszaki cikkekről vagy kozmetikumokról. Most épp a több évtizedes múlttal rendelkező, világhírű francia kozmeitikai cég, az Yves Rocher az áldozat. Legalábbis Németországban, valamint Ausztriában és Svájcban mindenképp.

A vállalat sorra zárja be üzleteit a német, az osztrák és a svájci belvárosokban. A Der Spiegel beszámolója szerint szerint a redőny lehúzása mintegy 140 üzletet és mintegy 350 munkahelyet érint. Az alkalmazottakat a vállalat szerint minderről már tavasszal előzetesen értesítették.

A vállalat mindezt gazdasági problémákkal magyarázta. A cég szóvivője szerint az elmúlt két év az Yves Rocher-t rendkívüli gazdasági kihívások elé állította.

"A jelenlegi üzleti modell nem teszi lehetővé a tartós és sikeres gazdálkodást"

- indokolt a szóvivő.

Csekély öröm az ürömben, hogy a kedvelt márka nem tűnik el teljesen a három ország piacáról. A cég közleménye szerint az Yves Rocher iránt elkötelezett vevők az "online üzletekben" továbbra is hozzájuthatnak kedvenc kozmetikumukhoz, amelyeket "postafordultával" kézbesítenek.

A "Rocher-csoport" világszerte több mint 15 ezer alkalmazottat foglalkoztat. Éves forgalma legutóbb meghaladta a 2,3 milliárd eurót.

Az alapító Yves Rocher a naturkozmetikumok úttörőjének számít. A céget 1959-ben Bretagne-ban hozta létre, az első párizsi fiókot pedig tíz évvel később nyitották meg. A márka a parfümök mellett a többi között különböző krémeket és tusfürdőket is árul.

Az Yves Rocher azonban távolról sem az egyetlen olyan híres cég, amely fokozatosan tűnik el a német városokból.

Több ismert üzletlánc részben vagy teljesen kivonult a német bevásárlóközpontokból. Ezek sorából kiemelkedik a németek által rendkívül kedvelt Galeria-Karsdadt Kaufhof áruház, amelyből egyre kevesebb tart már nyitva.

A széles körű bezárások oka elsősorban a tartósan magas infláció, ami "erodálja" a fogyasztók vásárlóerejét - vélekednek szakértők, akik szerint az év végéig akár 9000 üzlet is "búcsúra" kényszerülhet.