Nyitókép: Ujvári Sándor (MTI)

Kényszerleszállást hajtott végre a Wizz Air egyik gépe Budapesten

Infostart
2023. június 30. 08:22
A hajtómű meghibásodása állhat a háttérben.

Kényszerleszállást hajtott végre a Wizz Air Budapestről Marosvásárhelyre tartó járata június 29-én csütörtökön, nem sokkal azután, hogy felszállt a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről. Az incidens oka utasok beszámolói alapján a hajtómű meghibásodása volt, de hivatalos részletek egyelőre nem ismertek – írja a Spabook. Az esetről a fedélzeten tartózkodó utasok számoltak be a közösségi médiában, a gép útja a Flightradar-on visszakövethető.

„Hölgyeim és uraim itt a kapitány beszél. Sajnos egy igen kis technikai probléma miatt vissza kell fordulnunk Budapestre, mivel a célállomásunkon, Marosvásárhelyen nincsen szerelő és így ott ragadnánk. Maga a probléma egyébként nem jelentős, de muszáj visszatérnünk miatta Budapestre, körülbelül 15 perc múlva fogunk leszállni és miután leszálltunk, majd tájékoztatom önöket a továbbiakról. Addig is szíves elnézésüket és megértésüket köszönjük” – tájékoztatta a kapitány az utasokat. A pilóta bejelentését az egyik utas rögzítette, majd megosztotta TikTokon.

Az utasok egy ideig a gépen várakoztak, választhattak valamilyen csokoládét a kínálatból, de a terminálon elkölthető voucher-t nem kaptak. Végül buszokkal szállították vissza őket a terminál épületébe, ahol megvárták a cseregép indulását.

A hajtóműre vonatkozó információt többen is említették. A szerelők vélhetően gyorsan megoldották a felmerülő feladatot, ugyanis a gép még aznap délután teljesítette a Budapest Hurghada útvonalat, igaz, hogy az eredetileg tervezett 14:45 helyett 16:24-kor szállt csak fel az egyiptomi üdülőhely irányába – olvasható.

A Marosvásárhelyre tartó utasokat egy Törökországból visszatérő gép szállította el Marosvásárhelyre. Ez a járat végül magyar idő szerint 13:17-kor szállt fel és 14:01-kor landolt. Mivel eredetileg 08:10-kor kellett volna leszállnia, ezért közel 6 órás késésről van szó, ami 1500 kilométernél rövidebb út esetén utasonként 250 euró kártérítést jelenthet.

A feltételes mód indokolt, ugyanis műszaki meghibásodások esetén, amennyiben a légitársaság bizonyítani tudja, hogy a meghibásodást a rendszeres karbantartással nem lehetett elkerülni, és a hiba váratlanul lépett fel (pl. külső hatások), a kérelmet nem lehet érvényesíteni. Ennek ellenére mindenképpen érdemes akár egyénileg, akár egy erre szakosodott jogi társaság képviseletével kártérítésért folyamodni – teszi hozzá a Spabook.