Nyitókép: roibu/Getty Images

Össszeomolhat a német autópiac – eltűntek a vásárlók

Infostart
2023. június 19. 07:33
Korábban az autókból volt hiány, most viszont a vásárlóknak veszett nyoma. Ez a helyzet a német autópiacon, amelyet szakértők szerint összeomlás fenyegethet. A vevőknek ugyanakkor van okuk az örömre, és reménykedhetnek.

Az új autók árának az elmúlt években történt emelkedése most visszájára fordulhat írja legújabb számában az Automobilwoche magazin. A gyártók egyre erősebben aggódnak, mert az új megrendelések rohamosan csökkenek.

A német járműipari központi szövetség alelnöke arra figyelmeztetett, hogy a harmadik negyedévtől a kereslet jelentősen visszaeshet. Ennek megakadályozása érdekében Thomas Peckruhn szerint sürgősen új megrendelésekre lenne szükség. Utalt arra ugyanakkor, hogy különösen a tavaszi hónapokban maradtak el a vásárlók, éppen abban az időszakban, amikor az eladások korábban rendszerint erősek voltak.

Különösen a május okozott nagy csalódást. Ágazati források szerint az egyik tekintélyes autógyártó a tervezett megrendelések kevesebb mint egynegyedét kapta. A megrendelések gyors ütemű visszaesése miatt a német autógyártók most sürgős cselekvésre kényszerülnek.

A Mercedes például a piacot a közelmúltban olcsóbban kínált bemutató autókkal igyekezett élénkíteni. A gyár történetében ilyen még soha nem történt. Hasonló a helyzet az Audinál is, ahol az új autók száma az adatok szerint szintén meghaladja a keresletet.

"Március, április és május ebből a szempontból katasztrofális volt"

nyilatkozta egy kereskedő a lapnak.

Az Audi és a többi gyártó egyaránt különböző kedvezményekkel igyekszik talpra állni. Az Automobilwochének nyilatkozó ágazati szakértő szerint a vevőknek nyújtandó vásárlási ösztönzők a második félévben elengedhetetlenek. Utalt arra, hogy különösen az elektromos autók esetében növekvő "árnyomás" várható, amit a piacra energikusan benyomuló kínai gyártók is erősítenek.

A belső égésű motorokkal rendelkező modellek esetében egyre nagyobb engedmények várhatók

tette hozzá.

Az EU és annak legnagyobb gazdaságával rendelkező Németország márciusban állapodott meg abban, a belső égésű motorral rendelkező autók 2035-re tervezett kivezetését némileg módosítják. Eszerint a belső égésű motorral hajtott új autók tovább is értékesíthetők, ha azok klímasemleges szintetikus üzemanyaggal működnek.