Nyitókép: Fotokot197/Getty Images

Végleg Madeirán hagyta budapesti utasait a Wizz Air

Infostart
2023. április 5. 17:55
Két napig várták a Budapestre tartó gépet, de csak értesítést kaptak: a járatukat törölték. Szerda kora este nyilatkozatot adott ki a légitársaság.

A légitársaság Budapestről Madeirára tartó gépe a funchali repülőtérnél fújó erős szél miatt többszöri próbálkozás ellenére sem tudott leszállni. A Wizz Air közleménye szerint az utasokat Tenerifére vitték, akiknek szállást és ellátást biztosítottak. Az utasokat szerda reggel reptetik át Funchalra – írta kedden az Index a Wizz Air közleménye alapján.

A légitársaság Tenerifén a biztonságos landolás után az utasoknak szállást és ellátást biztosított, és azt ígérte, hogy szerda reggel átrepteti őket Funchalra. Az akkori ígéret szerint a Funchal–Budapest járat utasait ennek megfelelően csak április 5-én reggel tudja hazarepíteni a légitársaság.

Az Infostart értesülései szerint azonban a Madeirán tartózkodó utasok hiába reménykedtek a járatuk elindulásában, mert szerdán sem landolt a Wizz Air gépe Funchalban, majd hosszas várakozás után SMS-ben arról kaptak értesítést, hogy a járatukat törölte a társaság. Az utasok információi szerint a társaság gépe Teneriféről nem Funchal felé vette az irányt, hanem közvetlenül visszatér Budapestre.

Frissítés: reagált a Wizz Air

A cég közleményében azt írta, hogy a Tenerifére került utasoknak szállást és ellátást biztosított, de mivel viharos szél továbbra sem csillapodott, április 5-én a légitársaság úgy döntött, hogy az erre igényt tartó utasait visszahozza Budapestre. Azok számára, akik úgy döntöttek, a nyaralásukat Tenerifén folytatják, a légitársaság lehetővé tette, hogy ingyenesen átfoglalhassák a visszaútra szóló jegyüket.

"Mivel az időjárás továbbra sem teszi lehetővé a Wizz Air gépek számára, hogy biztonságban landoljanak Madeirán, így a Funchal-Budapest járat utasait csak a veszély megszűnése után tudja hazarepíteni a légitársaság.

Erről a légitársaság folyamatosan tájékoztatja az érintetteket, azonban arra is felhívja a figyelmet, hogy ezt csak akkor tudja az utasok közvetlen e-mail címén vagy telefonszámán megtenni, ha az utas a Wizz Air weboldalán vagy applikációján keresztül vásárolta a jegyét, ellenkező esetben a közvetítő cég vagy az utazási iroda számára kénytelen megküldeni a legfrissebb információkat" - írták.

Az MTI-nek Wizz Air kommunikációs igazgatója, Radó Sándor elmondta: a Madeirán maradt utasokat emailben tájékoztatta arról a légitarság, hogy ingyenesen átfoglalják jegyüket egy másik járatra, kérhetik a vételár visszatérítését vagy a Wizz Air kreditben visszakaphatják jegyük értékének 120 százalékát, amelyet később felhasználhatnak. Azok az utasok, akik nem közvetlenül a Wizz Airen, hanem online utazási irodákon keresztül vásároltak meg jegyüket, azt tanácsolta, hogy az utazási szolgáltatókhoz forduljanak.

A Wizz Air Madeirára heti három alkalommal repül: szombaton, vasárnap és kedden, vagyis legkorábban a szombati menetrend szerinti járattal térhetnek haza az utasok

Radó Sándor jelezte, a társaságon kívül álló okok, a rossz időjárási viszonyok miatt hiúsult meg az utazás, de ésszerű határokon belül megtérítik a járatkimaradások miatt az utasok szállásköltségeit.

Az európai szabályozás értelmében rendkívüli körülmények esetén nem jár kártérítés az utasoknak. A leggyakoribb vis maior eset a rossz időjárási körülmény. Ebben az esetben a légitársaságot kötelezik arra, hogy késleltessen vagy töröljön egy vagy több járatot. Ilyenkor a késések és a járattörlések miatt nem jár kártérítés az utasoknak, de az ellátást biztosítania kell a légitársaságnak.