A KLM és a Transavia az elsőként a világon megosztja egymással a fedélzeten vagy a földön tanúsított rendbontó magatartás miatt tiltólistára helyezett utasok adatait - írja az airportal.hu.
Függetlenül attól, hogy a KLM vagy a Transavia járatán tanúsított rendbontó magatartást egy utas, a francia-holland csoporthoz tartozó mindkét légitársaságnál öt évre repülési tilalmi listára kerül.
A szankciót nemcsak a járatok fedélzetén, hanem már a földön tanúsított, a repülésbiztonságot, a személyzetet vagy az utastársakat veszélyeztető magatartás esetén is elrendelhetik az illetővel szemben. A közlés kiemeli, hogy a személyzet vagy az utasok elleni fizikai erőszak bármilyen formája elfogadhatatlan.
Emellett például az egyre gyakrabban előforduló esetet, a fenyegetőnek minősülő képek megosztását is szankcionálhatják, akkor is, ha azt csak “viccnek” szánták.
A KLM jelenleg havonta átlagosan öt, kitiltáshoz vezető panaszt regisztrál, míg a Transavia havonta legalább egy utast tilt ki. Bár a világjárvány után csökkent a panaszok száma, a forgalom visszatérésével a légitársaságok újabb emelkedést tapasztalnak.
Annak ellenére, hogy a két légitársaság egy csoporthoz tartozik, az összetett és zavaros adatvédelmi szabályok tiszteletben tartása mellett bonyolult feladat volt az irányelveik összehangolása és az adataik megosztása.
Ezért a két légitársaság felszólította a holland és külföldi politikusokat, valamint a hatóságokat, hogy egy nemzetközi szabályrendszer kidolgozásával a repülésbiztonság javítása érdekében tegyék lehetővé a rendbontó utasok adatainak megosztását más légitársaságokkal Hollandiában és talán egyszer egész Európán belül.