A Nagyvárad mellett elhaladó 28,5 kilométeres pályaszakasz megépítésére kiírt pályázaton a romániai közúti infrastruktúrát kezelő országos társaság (CNAIR) 2018 októberében hirdette ki győztesnek a Trameco SA, Vahostav SK, Drumuri Bihor SA, Drum Asfalt Srl, valamint az East Water Drillings SL társaságok által alkotott román-szlovák konzorciumot, de a nyertes azóta sem látott munkához. Előbb a versenyben alulmaradt cégek óvásainak elbírálása késleltette több mint másfél évig a szerződés megkötését, aztán a 2020 augusztusi szerződéskötés után az, hogy a pályázati kiírásban szereplő pontatlan adatokra hivatkozva a cégcsoport a kivitelezési díj lényeges megemelését kérte. Ehhez viszont a CNAIR nem járult hozzá.
Benjamin Rus, a Trameco SA képviselője az Agerpresnek elmondta: a CNAIR javasolta a megegyezéses szerződésbontást, amelyről ezen a héten folytatnak tárgyalásokat. A nagyváradi vállalkozó szerint a konzorcium tervezője továbbra is a projekt részese marad, a CNAIR csak a kivitelezésre ír ki újabb pályázatot. Azt sem tartotta kizártnak, hogy az általa vezetett cégcsoport ismét megpályázza a kivitelezést.
Február 10-én a romániai infrastruktúrafejlesztéseket felügyelő Pro Infrastructura Egyesület azonnali szerződésbontásra szólította fel a CNAIR-t. Mint közölte: a Trameco által vezetett cégcsoport úgy nyerte meg a pályázatot, hogy az előzetesen becsült ár 72 százalékáért vállalta a munkát. A szerződésbe 326 millió lejes (23,5 milliárd forint) összeg került, ám a pályázati kiírás pontatlanságaira hivatkozva az összeg 130 millió lejjel (9,36 milliárd forint) történő kiegészítését kérte.
A Brassó és Bors között tervezett 415 kilométer hosszú A3-as észak-erdélyi autópálya megépítésére 2003-ban írt alá megállapodást a román kormány az amerikai Bechtel társasággal, de miután a Bechtel hat év alatt csak 52 kilométer pályát épített, majd leállt a munkálatokkal, a felek 2013-ban közös megegyezéssel felbontották a szerződést.
Ezt követően az autópályát kisebb szakaszokra osztották, és ezekre írtak ki versenytárgyalásokat. A Bihar-Bistraterebes szakasz megépítésére már 2015 áprilisában is győztest hirdetett a román hatóság, a spanyol Corsan SA által vezetett konzorcium azonban hozzá sem kezdett a munkához, és 2016 novemberében a szerződés felbontását kérte.
Jelenleg a pályából három szakasz használható, a három együtt mintegy 107 kilométer. A magyar-román államhatár mellett épült meg az az 5,3 kilométeres szakasz, amely rávezeti a romániai forgalmat a magyarországi M4-es autópályára. Emellett a Kolozsvártól nyugatra fekvő Magyarnádas és Marosvásárhely között épült két pályaszakasz, melyek együttes hossza 102 kilométer. Az autósok a két megépült szakasz között, az Aranyosgyéres-Maroskece távot a párhuzamosan haladó E60-as országúton tehetik meg.