A vád gondatlanságból elkövetett emberölés, károkozás és testi sértés - emelte ki Ulises Lara, a mexikóvárosi főügyészi hivatal szóvivője. A vádlottakat nem nevezte meg, az ártatlanság vélelmére hivatkozva.
A helyi sajtó szerint vannak köztük korábbi városi tisztségviselők is az érintett metróvonal egy évtizeddel korábbi építésének idejéből. Az El Financiero nevű újság szerint ugyancsak a vádlottak között van Enrique Horcasitas Manjarrez, a metróépítési projekt egykori igazgatója.
A főügyészség képviselője hangsúlyozta, hogy eddig nem adtak ki letartóztatási parancsot, és a vádlottaknak október 25-én kell megjelenniük a bíróság előtti első meghallgatáson.
Szakértői vélemények szerint a 12 méter magas híd összeomlását építési hibák okozták: gyenge hegesztés, hiányzó fémcsapok, és a rossz tervezés is szerepet játszott.
Az érintett vállalatok esetén a vádemelés célja, hogy a cégek kifizessék vagy kijavítsák az okozott károkat a metróban, illetve kártalanítsák az áldozatokat. A természetes személyek elleni vádemelés börtönbüntetéshez vezethet.
A mexikóvárosi főügyészség múlt heti jelentése hasonló következtetésekre jutott, csak terjedelmesebb volt, mint a norvég DNV műszaki ellenőr vállalat szeptemberi beszámolója.
Mindkét jelentés a gyengén hegesztett, rosszul elhelyezett vagy teljesen hiányzó fémcsapokat okolta. Ezeknek kellett volna összefogniuk a támasztó acélgerendákat és a síneket tartó betonréteget. A hibák eltorzították a támasztószerkezetet, ami "anyagfáradás okozta repedésekhez" vezetett, csökkentve a szerkezet teherbíró képességét.
- Az 1,3 milliárd dolláros mexikóvárosi 12-es metróvonalat 2010 és 2012 között építették, amikor Marcelo Ebrard jelenlegi külügyminiszter volt a főpolgármester, akit sokan Andrés Manuel López Obrador köztársasági elnök lehetséges utódjaként emlegetnek.
- Az építkezést a tervezési hibák, a korrupció és az érdekösszeütközések mellett az is nehezítette, hogy többször túllépték a tervezett költségvetést.
- A főváros 2014-ben kénytelen volt bezárni a metróvonalat, alig 17 hónappal az ünnepélyes megnyitó után, mert meg kellett javítani vagy ki kellet cserélni a síneket.
- Az összeomlott szakasz május óta zárva van.
Az építkezésben érintett vállalatok közül néhányan azzal érveltek, hogy a nehezebb kavicságy, valamint az évek során végrehajtott egyéb változtatások és javítások is megnövelhették a terhelést a magasvasúti szakaszon, amelyet a Mexikóvárosban gyakori földrengések is tovább gyengíthettek.