Donald Trump amerikai elnök egyszerű üzenetei a leghatásosabbak az amerikai választók számára, hangsúlyozta Magyarics Tamás külpolitikai szakértő.
„Tízmillió számra vannak követői a Twitteren, ahol kommunikál. Hozzátartozik, hogy – az amerikai oktatási rendszerből adódóan – az emberek nem túlzottan tájékozottak, a leegyszerűsített üzenetek pedig nagyon hatnak rájuk. Sajnálatosan
elmúltak már azok az idők, amikor a politikusok még vitáztak egymással,
akik egyébként a politikatudományban, a történelemben abszolút jártasak voltak. A tömegdemokrácia, a tömegkommunikáció, a tömegkultúra, a »tömegminden« kitermelte a tömegpolitikust, aki nem tanítómesterként, a fél házat arra használva lépnek fel, hogy az embereket úgymond tanítsák, ahogy az Frank Roosevelt és a többiek tették, hanem Twitter-üzeneteken keresztül,
egyszerű, nem mondhatni, hogy túl komplikált üzeneteket fogalmaznak meg”
– magyarázta a szakember.
A Nemzeti Közszolgálati Egyetem főmunkatársa úgy látja, az ismertebb demokrata jelöltek viszont túl bonyolult üzeneteket próbálnak átadni.
„A jelenlegi mezőny, azt kell mondani, rendkívül gyenge. Azon kívül, hogy nagyon harsányak, túl sok új, komoly gondolat nem származik senkitől sem, illetve, ami új gondolat Bernie Sanderstől és Elizabeth Warrentől, azok annyira megvalósíthatatlanok, annyira utópisztikusak, és annyira távol állnak az egész amerikai hagyományrendszertől, értékrendtől, hogy ahhoz, hogy az ő politikájuk befusson, hogy ezzel tudjanak nyerni, az sokszorosan meglepetés lenne – fogalmazott a Nemzeti Közszolgálati Egyetem főmunkatársa.
A külpolitikai szakértő arra is kitért az InfoRádió Aréna című műsorában, hogy sokan kizárólag szimpátia alapján hoznak döntéseket.
„Vannak különböző választói csoportok, lásd például »Nascar-papák«, akiket, ha megkérdeznénk, hogy az egészségügyi ellátással kapcsolatban mit gondolnak, hogy Elizabeth Warren, Bernie Sanders, illetve Joe Biden programja között mi a különbség, hát, nem hiszem, hogy tíz emberből akár egy is tudna válasszal szolgálni. Szimpátia alapján, ahogy szokták mondani,
Caligula lovára is szavaznának, ha az republikánus, vagy demokrata.
Pontosabban, amerikai politikai nyelven, ha demokrata szamár, vagy republikánus elefánt, miután ezek a jelképei a két pártnak” – magyarázta Magyarics Tamás.
Az ELTE tanára hozzátette, bár sokat számít a kampányban, kizárólag pénzzel nem lehet megvenni az amerikai elnökválasztást, vagy jelöltséget. Ehhez egy jól eladható termék is kell.