Pénzügyi okok miatt megvalósíthatatlannak tűnik a projekt, mivel a felek között nézeteltérés támadt: a politikai szereplők ugyanis nem értenek egyet abban, hogy miként finanszírozzák a projektet. Emellett a vasút kiépítése is nehéznek bizonyul, a hegyvidéki terep komoly kihívást jelent. A kínaiak szerint további tanulmányokra és technológiára van szükség, hogy a javasolt útvonal a Himalája földrengésveszélyes területén is áthaladhasson.
Geja Sharma Wagle külügyi és geopolitikai szakértő szerint eddig a diplomáciai propaganda nagyobb volt, mint a tényleges vasúti munka.
A kínai vasút igazgatósága tavaly elkészítette a projekt megvalósíthatósági tanulmányát. A közlekedési minisztériumnak benyújtott jelentésben a többi között szerepel, hogy a legnagyobb kihívást a szeizmikus tevékenység, a terepviszonyok, a magasság és az oxigén hiánya jelenti.
Idén májusban Hou Aynqi kínai nagykövet Nepálban tartott sajtótájékoztatóján azt mondta: a legmagasabb tengerszint feletti magasságban további tudományos és megvalósíthatósági tanulmányokra és fejlesztésekre van szükség. Leszögezte, hogy Nepál és Kína közös projektje hosszú távra szól, és a felek folytatják a munkát. Hangsúlyozta továbbá a megfelelő tudományos háttér, valamint a türelem szükségességét.
Ezen az ülésen végül nem jutottak megállapodásra a projekt meggyorsításáról, így ötödik találkozó is lesz, amelyet decemberben Kathmanduban tarthatnak meg.
Az előzetes becslések szerint mintegy 35 milliárd nepáli rúpiába, azaz csaknem 660 milliárd forintba kerülhet a vasútvonal megépítése.
A finanszírozás módjáról azonban nincs egyetértés. Az ország két fő politikai pártja, az urakolkodó Nepáli Kommunista Párt és a fő ellenzéki párt, a Nepáli Kongresszus között egyelőre nincs egyezség a vasút finanszírozási módjáról.
Az ellenzéki párt szerint a vasútat csak akkor érdemes megépíteni, ha Kína támogatás nyújt, a kormányon lévő párt azonban felgyorsítaná a projektet, még akkor is, ha ehhez hitelt kell felvennie.
A Nepálban zajló vitákra és javaslatokra Kína eddig nem reagált.