Száműzik az egészségtelen, gyorséttermi ételeket, cukros üdítőitalokat, édességeket és sós rágcsálnivalókat népszerűsítő reklámokat a londoni tömegközlekedési hálózatból a gyerekek elhízása elleni harc jegyében.
A londoni tömegközlekedést irányító városházi szervezet, a Transport for London (TfL) és a brit főváros polgármestere, Sadiq Khan a múlt hét végén jelentette be a korlátozást, amelynek értelmében az élelmiszer- és italgyártók jövő februártól már csak "az egészségesebb termékeiket" hirdethetik a megállókban és a tömegközeledési eszközökön.
"A TfL hálózatán naponta 30 millió utat tesznek meg az emberek, ami azt jelenti, hogy az itteni hirdetési pontok óriási lehetőséget jelentenek a tápláló ételek és az egészséges életmód népszerűsítésére
mind a gyerekek, mind a családtagjaik, gondviselőik körében" - fogalmazott a szervezet.
A bejelentést megelőzően egy felmérésből kiderült, hogy
a londoniak 82 százaléka támogatja a korlátozást.
Twitter-bejegyzésében Khan azt írta, hogy
az egészségtelen - vagyis erősen feldolgozott, magas zsiradék- cukor-, só- és kalóriatartalmú, kevés értékes tápanyagot tartalmazó - ételeket népszerűsítő reklámok tilalma csupán egy része a tervezett lépéseknek.
A londoni polgármester "ketyegő időzített bombához" hasonlította a gyerekek elhízásának problémáját, amelynek legyőzéséhez szerinte szigorú intézkedésekre van szükség.
A TfL szerint "egyre több bizonyíték" támasztja alá, hogy a kevésbé egészséges ételek reklámjainak való kitettség növeli a túlsúly és az elhízás kockázatát a gyerekeknél.