A katasztrófa a dakkai központú US-Bangla Airlines légitársaság Bombardier Dash Q-400 típusú gépével történt, amely Dakkából szállított utasokat Katmanduba. A gép fedélzetén 67 utas és négyfős legénység tartózkodott. Az egyik pilóta, Abíd Szultán kapitány helyi idő szerint kedd reggel belehalt sérüléseibe - közölte a légitársaság.
Az AP amerikai hírügynökség azt jelentette, hogy a liveatc.net által közölt felvétel tanúsága szerint a légiirányító és a pilóta folyamatosan bizonytalankodott amiatt, hogy északról vagy délről közelítse-e meg a leszállópályát.
Közben katmandui tisztségviselők és a dakkai központú légitársaság egymást hibáztatják a baleset miatt.
A katmandui repülőtér vezérigazgatója hétfőn azt mondta a riportereknek, hogy a pilóta nem követte az irányítótorony utasításait, és rossz irányból közelítette meg a leszállópályát. Ám Imrán Aszif, a US-Bangla Airlines vezetője azt mondta az újságíróknak Dakkában, hogy feltételezésük szerint a katmandui légiforgalmi irányítótorony félrevezette pilótáikat. A nepáli polgári légi közlekedési hatóság később "alaptalannak" nevezte a légitársaság e feltevését.
Szultánnal kapcsolatosan Aszif elmondta, hogy korábban a légierő tisztje volt, aki pilótaként több mint 1700 órán keresztül vezette a Bombardier Dash Q-400 típusú gépet, emellett repülőoktatóként is dolgozott a légitársaságnál.
A magashegyi Nepálban, benne a katmandui repülőtéren az elmúlt években több légi katasztrófa történt, az elemzők szerint többségük a pilóták tapasztalatlansága, a gépek rossz karbantartása és a légi forgalom szakszerűtlen irányítása miatt.
A katmandui repülőtéren zuhant le 2012-ben a Sita Air légitársaság turbólégcsavaros gépe is, amely túrázókat szállított a Mount Everestre. A gépbe beleütközött egy madár, aminek következtében röviddel a felszállás után lezuhant. A balesetben 19-en haltak meg.