Concetta Riina, ha nem is a véreskezű papa nyomdokaiba lépve, de nevét kihasználva próbál további pénzeket szerezni a notórius maffiacsaládnak. A rettegett Salvatore Riina lánya online eszpresszó áruházat indított és Toto bácsi névre keresztelte a vállalkozást. A pénzre mondjuk szüksége is van, mivel férje házi őrizetben van csalás miatt, és a hatóságok lefoglalták a család vagyonát.
Az online áruház sikerét megtorpedózta az olasz média
– rövidesen meg is szűnt –, a maffia választása mégsem véletlenül esett a kávéra. A presszókávé jó eszköznek bizonyul a védelmi pénzek beszedésére. A bárokat például gyakran kényszerítik arra, hogy egy adott márkát árusítsanak, a maffiózok pedig lefölözik a tranzakcióból eredő profitot.
A bár- és étterem-tulajdonosok félnek az erőszaktól, és ezért hajlandók a piaci árnál többet fizetni a kávéért. Íme,
a kifinomultabb módszer a védelmi pénzek beszedésére,
amit a rendőrök számára nehezebb felderíteni – fejtegette Antonio Nicaso, Kanadában tanító professzor, a világ egyik elismert maffiaszakértője a Guardiannek.
Vannak olyan maffiózók, akik saját kávémárkát dobtak a piacra. Nyomozók szerint a Camorra-főnökök Nápolyban arra kényszerítették a vendéglátósokat, hogy a rettegett D'Alterio család kávéját vásárolják. A Vollaro-klán pedig 20 ezer eurós kávévásárlásokat kényszerített ki áldozataiból. Ha nem fizettek, akkor a maffiózók egyszerűen átvették a bárok irányítását.
Képzeljék el, hogy több ezer bár van Calabriában! Ez olyan, mintha a maffia megmondaná Londonban az összes fish and chips-sütödének, hogy honnan vegye a halat – mondta az angol lapnak Nicola Gratteri maffiaellenes ügyész.
Bár a kávé az olaszok büszkesége, a módszer az Amerikába távozott és a bűn útjára lépett rokonoktól szivárgott vissza az óhazába. Ők fedezték fel ugyanis, hogy nagy pénzeket lehet keresni, ha Olaszországból származó kávé vásárlására kényszerítették – csekély felár mellett – az ottani vendéglátóhelyeket.