Megsérült az üzemanyagtartály, ezért kaphatott azonnal lángra a busz

InfoRádió
2017. január 22. 17:11
Az ütközés után valószínűleg az üzemanyagtartály sérülése miatt gyulladt ki percek alatt az autóbusz, és ez kevés volt ahhoz, hogy minden utas ki tudjon menekülni a járműből - mondta Melegh Gábor közlekedési szakértő az Origónak.

Egyelőre nem lehet megállapítani, hogy műszaki hiba vagy emberi tényező okozta a veronai buszbalesetet, az Origo által megkérdezett szakértő szerint előfordulhatott, hogy a sofőr elalvás, rosszullét vagy más hirtelen kihagyás miatt nem uralta az autóbuszt, de az sem zárható ki, hogy defekt, fékhiba, esetleg féltengelyprobléma okozta a tragédiát. Melegh Gábor közlekedési balesetekkel foglakozó igazságügyi szakértő azt mondta, ha valóban füstölt a busz hátuljában lévő motor, és a vezető a tükörből figyelte a füstöt, az elegendő lehetett ahhoz, hogy elterelje a figyelmét.

A veronai tragédiában nagy szerepet játszott az is, hogy az autóbusz kigyulladt, a lángok pedig gyorsan továbbterjedtek. Az ütközés hatására

valószínűleg sérült, szétnyílt az üzemanyagtartály, majd lángra kaphatott a gázolaj,

és akár két-három perc alatt végigterjedhetett a a tűz buszon. A több száz literes üzemanyagtartály a padlólemez alatt, a jármű első tengelyénél kezdődik, és egy-másfél üléssornyit nyúlik hátra.

Egy ideig a padlólemez féken tartja a tüzet, de később a busz belsejébe is eljutnak a lángok. Ezért lehet hiteles az a beszámoló, amely szerint az utastérben keletkezett a tűz, hiszen belülről ez így tűnhetett. Az autóbuszban hiába vannak nehezen gyulladó anyagból az ülések, ilyenkor az utasok holmijai is táplálják a lángokat, automata oltóberendezés pedig nincs ezekben a buszokban.