A kiváló manőverező képességgel bíró robot hat kilométeres mélységben lévő árkokat is képes átkutatni.
A kutatásra az Indiai-óceánon kijelölt 146 ezer négyzetkilométeres területen körülbelül kétszáz mély árkot még nem kutattak át. Ezt próbálja meg most pótolni a holland hajó. Ha a keresésnek nem lesz eredménye, akkor - az időjárástól függően - januárban vagy februárban végleg abbahagyják a kutatást. A kereséshez az év elején csatlakozott egy kínai hajó is, de ez december elején hazaindult.
Az Ausztrál Közlekedésbiztonsági Hivatal (ATSB) nemrég alaposan vizsgálta a gép műholdas kommunikációját, az előkerült fékszárnydarabok alapján pedig megállapította, hogy a gép az eltűnésekor nem kísérelt meg leszállni. Ez a két információ azt az elméletet erősíti meg, hogy a gép pilóta irányítása nélkül maradt, és meredeken ereszkedni kezdett, miután kifogyott az üzemanyagból. Azt továbbra sem lehet tudni, hogy ezeknek mi volt az oka.
A Malaysia Airlines maláj légitársaság MH370-es, Pekingbe tartó járata 239 emberrel a fedélzetén tűnt el röviddel az után, hogy felszállt Kuala Lumpurban.