Az érdekképviselet szerdai közleménye szerint sztrájkfelhívásuk a rövidtávú - belföldi és európai - járatokra vonatkozik. A szerdán kezdett, eredetileg 24 órásra tervezett, majd csütörtökre is kiterjesztett munkabeszüntetést azért folytatják, mert "a Lufthansa menedzsmentje továbbra sem változtat álláspontján, és még mindig nem tett tárgyalásra alkalmas ajánlatot" a bérek emeléséről.
A Lufthansa a bejelentésre reagálva ismét felkérte a szakszervezetet, hogy fogadja el a munkaügyi közvetítő bevonására tett javaslatot, és térjen vissza a tárgyalóasztalhoz, mert "az az egyetlen hely, ahol kompromisszumot lehet kötni". Hozzátették, hogy pénteken a hosszú távú, interkontinentális járatok közlekednek majd.
A VC sztrájkjának első két napjára nagyjából 1800 járatot töröltek a Lufthansa menetrendjéből, ami mintegy 215 ezer utazót érint. Kimarad valmennyi szerdai és csütörtöki budapesti járat is, de a szerdai Debrecen-München járatot nem kellett törölni.
A pénteki rendkívüli menetrendet csütörtök délig véglegesítik. A társaság azt kéri az utazóktól, hogy tájékozódjanak járatukról az lh.com honlapon.
A Lufthansa Csoport többi utasszállító tagját - Eurowings, Germanwings, SWISS, Austrian Airlines, Air Dolomiti, Brussels Airlines - nem érinti a munkabeszüntetés.
A VC éves szinten átlagosan 3,66 százalékos béremelést kér a legutóbbi kollektív szerződés lejártával elkezdődött és 2017 áprilisáig tartó ötéves időszakra a Lufthansa, a Lufthansa Cargo és az Eurowings, illetve a Germanwings diszkont légitársaság mintegy 5400 pilótájának.
A munkaadó 2,5 százalékos emelést ajánl. A szakszervezet szerint ez a Lufthansa Csoport jelentős nyereségére tekintettel elfogadhatatlan. A Lufthansa menedzsmentje szerint viszont az elfogadhatatlan, hogy a szakszervezet összességében 20 százalékot meghaladó béremelést követel annak a munkavállalói csoportnak, amely eleve a legnagyobb fizetést kapja a konszern dolgozói közül.
A VC a bérek ügye mellett a korai nyugdíjazási rendszer átalakításával és a menedzsment költségcsökkentési törekvéseivel kapcsolatban is konfliktusba került a Lufthansa vezetésével. A tárgyalások először 2014 tavaszán rekedtek meg, azóta 13-szor sztrájkoltak a Lufthansa pilótái.
A legutóbbi, tavaly szeptemberi sztrájk befejezését bíróság rendelte el, arra hivatkozva, hogy VC követelései a kollektív szerződésben nem szabályozható kérdésekre is kiterjednek, és részben azt a célt szolgálják, hogy az érdekképviselet nagyobb beleszólást szerezzen a diszkont üzletág működtetésének alakításában.