Az Ausztrál Közlekedésbiztonsági Hivatal (ATSB) az eddiginél tüzetesebben vizsgálta meg a gép műholdas kommunikációját, az előkerült fékszárnydarabok alapján pedig megállapította, hogy a gép az eltűnésekor nem kísérelt meg leszállni. Ez a két információ azt az elméletet erősíti meg, hogy a gép pilóta nélkül, meredeken ereszkedni kezdett, miután emberi beavatkozás nélkül kifogyott az üzemanyagból, de továbbra sem tudni, hogy miért.
A Malaysia Airlines Boeing 777-ese Kuala Lumpurból Pekingbe tartott 239 emberrel a fedélzetén két és fél évvel ezelőtt, amikor eltűnt. Ausztrál vezetéssel az ausztrál, maláj és kínai hatóságok 146 ezer négyzetkilométeres területet jelöltek ki, ahol a roncs után kutatnak. Az eredeti tervek szerint év végéig végezni kellett volna a terület átvizsgálásával, de a kedvezőtlen időjárás miatt a kutatás két hónappal tovább tart.