A munkabeszüntetések részét képezik az országszerte meghirdetett sztrájkhullámnak.
"Az összes áramtermelő létesítmény megszavazta a csütörtöktől kezdődő sztrájkot. Mindegyik atomerőmű a sztrájkra szavazott. Ma este kilenc órától elkezdjük csökkenteni az áramtermelést" - mondta a szakszervezeti illetékes.
Ugyanakkor kicsi a valószínűsége annak, hogy a munkabeszüntetés áramkimaradásokhoz vezetne, mert a törvény előírja, hogy biztosítani kell a minimálisan szükséges áramellátás szintjét. Az EDF állami áramszolgáltató viszont lehet, hogy kénytelen lesz több áramot importálni, hogy kielégítse a keresletet.
Langlard továbbá elmondta: a CGT tagok a vízi- és kőolajerőművek dolgozóinak soraiból szintén megszavazták a sztrájkot.
Nem ért véget a sztrájk az olajfinomítókban sem. A munkajogi reform visszavonását követelő szakszervezetek a nyolc franciaországi létesítményből négyben továbbra is teljes, kettőben pedig részleges munkabeszüntetést tartanak, de az üzemanyagraktárak blokádjának rendőrségi feloldása óta az üzemanyag-ellátás jelentősen
javult országszerte.
Az Air France állami légitársaság mellett működő második legnagyobb pilótaszakszervezet szerdán bejelentette: a jövő hét végétől kettőtől négy napig terjedő munkabeszüntetést tervez, és egyeztetni fogja akcióját az SNPL-lel, a legnagyobb pilótaszakszervezettel. A légitársaság pilótái fizetésük csökkentése ellen tiltakoznak, s sztrájkjuk egybe esik majd a Franciaországban rendezett labdarúgó Európa-bajnoksággal. A légiirányítók viszont azt jelentették be, hogy mégsem szüntetik be a munkát péntektől vasárnapig.
Philippe Martinez, a CGT vezetője szerdán az LCP televízióban elmondta: a szakszervezet nem szándékozik megzavarni a foci EB-t, és tárgyalásokra szólította fel a kormányt.
A reform legvitatottabb pontja a munkaidő meghatározására vonatkozik. Franciaországban továbbra is 35 órás marad hivatalosan a munkahét, a gyakorlatban azonban ennél minden munkavállaló többet dolgozik, amiért túlórapénzt vagy szabadnapot kap. Ennek szabályozásában és részleteiben eddig ágazatonként állapodtak meg a munkáltatói képviseletek a szakszervezetekkel. A kormány ezt a lehetőséget a törvényben a vállalatok szintjére helyezné át, amit a két legradikálisabb szakszervezet, a CGT és az FO nem támogat, miután a befolyásuk csökkenne, a munkavállalók pedig szerintük kiszolgáltatottabb helyzetbe kerülnének.
Emellett a vasutasok kedd este kezdődött, határozatlan idejű sztrájkja miatt a vonatok csaknem fele nem indult el. A vasutasok követelései, bár nincsenek közvetlen kapcsolatban a munkajogi reform elleni tiltakozással, de egyre nehezebben választhatók el attól.
A vonatok közül a szuperexpresszeknek hatvan, a többi belföldi járatnak negyven százaléka közlekedik. A külföldre induló vonatok közül Nagy-Britannia felé menetrendszerűen indul minden járat, Svájc, Belgium, Hollandia felé viszont 75, Spanyolország és Németország felé pedig 40 százaléka közlekedik jelenleg.
A SNCF francia állami vasúttársaság szerint a dolgozók 17 százaléka sztrájkol, ami valamivel magasabb arány a múlt héten rendezett korábbi sztrájkhoz képest. A vasúttársaság a szerdaihoz hasonló járatsűrűséggel számol csütörtökre is.